fbpx

Învățăm sau nu mai ușor cu ajutorul tehnologiei?

Ultimele luni de utilizare forțată a tehnologiei din cauza pandemiei au creat multă frustrare, mai ales părinților și profesorilor, dar, obiectiv vorbind, folosirea tehnologiei poate face ca școala să devină mult mai atractivă pentru elevi.

Nu e o axiomă, dar e o certitudine că tehnologia duce la motivarea și implicarea elevilor, cu rezultate mai bune în procesul de învățare:

  • Prin adaptarea modului de învățare și a conținutului pentru a păstra/capta interesul elevilor
  • Prin implicarea lor în proiecte și activități de interes pentru ei, care să îi ajute să își dezvolte abilitățile
  • Prin facilitarea unui învățământ digital, care să nu presupună un ghiozdan greu, cu zeci de material

Care sunt soluțiile cu privire la utilizarea tehnologiei pentru îmbunătăţirea comunicării dintre reprezentanţii instituţiilor de învăţământ, administratorii IT, profesori, elevi şi părinţi?

fetită cu tableta

În contextul pandemiei, s-a observat o efervescență în adopția pe termen scurt a unor soluții diverse, cu scopul de a rezolva problema punctuală a școlii de acasă. Au apărut o multitudine de aplicații și s-a deschis posibilitatea utilizării unui număr mare de platforme de video conferințe și interacțiune la distanță. Însă atât profesorii cât și elevii au fost puși în situația de a învăța cum să continue școală de acasă, fără să fie întotdeauna ghidați în toată această călătorie.

Știm că, pentru a susține activități de învățare la distanță, profesorii și elevii utilizează cel mai frecvent (91%) canalele tradiționale (teleșcoala, facebook, whatsapp, messenger) sau chiar apeluri telefonice (83%). Pe locurile următoare se situează: utilizarea resurselor educaționale deschise și conținutul digital (70%), apoi platformele specializate de învățământ la distanță și aplicațiile pentru apeluri video (60%).

Funcționalitățile pe care TELEKOM le oferă prin pachetul de soluții SmartEdu, sprijină comunicarea între membrii ecosistemului educațional, prin folosirea instrumentelor de mai jos:

  • lecție interactivă;
  • videoconferință;
  • chat online – unul dintre cele mai utilizate module de către elevi;
  • push notifications;
  • mesagerie cu elevii, părinții și profesorii – unul din cele mai utilizate module de către utilizatorii aplicației Adservio

Toate aceste funcționalități, inclusiv în versiunea de aplicație mobilă, pot fi folosite ușor atât de pe tablete, cât și de pe telefoanele inteligente. 

Articol susținut de Telekom.


Dacă ai ajuns aici, citește și:

Academia de Fotbal ”Gheorghe Hagi”: Mai mult decât un proiect sportiv