fbpx

Evaluare națională online- peste 1,7 milioane de vizualizări pe TikTok și 45.000 de elevi prezenți la sesiuni

 În doar două luni și jumătate, cele 12 video-uri educaționale care conțin cele mai importante concepte din materia de limba și literatura română, special dezvoltate de echipa #AFostOdata, au avut 1,7 milioane de vizualizări pe TikTok și peste 45.000 de elevi prezenți online la sesiunile de informare. 

Evaluare Națională Online  este primul proiect din România care a transformat TikTok-ul în noul aliat al elevilor în pregătirea pentru examenului de Evaluare Națională.

Într-un an școlar atipic, în care elevii s-au pregătit pentru examene mai mult online, echipa #AFostOdata s-a mobilizat în timp record și a lansat 12 clipuri educaționale care conțin cele mai importante concepte din materia de Limba și literatura română, fișe de lucru și demonstrații ce pornesc de la exemple concrete și experiențe de viață relevante pentru copiii de clasa a VIII-a. Informațiile-ancoră completează materia din manual într-un mod mai puțin tradițional: prin conținut modern pe rețele de socializare preferate de tineri – TikTok și YouTube. Aceste materiale au fost dezvoltate prin proiectul Evaluare Națională online 2021 dezvoltat de echipa A FOST ODATĂ, finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow.

După două luni și jumătate de când s-a lansat acest proiect, cifrele arată că pe TikTok a_fost_odata s-au înregistrat 1.754.430 de vizualizări și peste 70.000 de like-uri. Acestora li se adaugă și live-urile cu peste 100.000 de participanți în care Bogdan Ratiu, profesorul cool și colaboratorul echipei, a răspuns întrebărilor venite din partea elevilor, provocându-i să gândească în spiritul examenului, atât din perspectiva noilor conținuturi, cât și a tipurilor de itemi. 

Cele 12 clipuri conțin cele mai importante teme de studiu (Rezumatul, Idei principale și idei secundare, Cuvântul, Tipare textuale I (descriptiv, narativ), Tipare textuale II (dialogal, explicativ, argumentativ), Textul nonliterar, Jurnalul, scrisoarea, emailul, Textul dramatic, Personajul și modalități de caracterizare, Textul liric, Cum compari două texte, Forma corectă a cuvintelor) pentru a-i ajuta pe elevi să înțeleagă aceste concepte, nu doar să le învețe pe dinafară. Scopul echipei nu a fost să dubleze materia din manual, ci să o prezinte într-o formă nouă, modernă și relaxată, în mediile unde acești „digital natives” își petrec cea mai mare parte din timp. 

Clipurile de pe TikTok au avut atât de mult succes datorită formei creative în care au fost transpuse conținuturile educaționale: primul clip despre Cum să faci un rezumat a fost filmat pe strada cu cele mai multe lucrări de street art și grafitti din București, tiparele textuale au fost ilustrate cu o rețetă de castraveți murați, poezia cu un text despre o gaură în ciorap, greșelile de scriere cu mici scenete amuzante filmate în sufragerie sau în parc. În continuare conținutul poate fi găsit sub hashtag-ul #InvatapeTikTok. 

Mulți dintre elevi au fost prezenți și pe Youtube, unde canalul A fost odată a înregistrat peste 32.000 de vizionări în două luni, în timp ce traficul pe site, la secțiunea Evaluare națională, a depășit 75.200 de accesări. 

 

„Suntem bucuroși că o echipa mică, de trei oameni, a reușit să obțină rezultate mult mai bune decât proiecte ample în termeni de finanțare și resurse umane, dar orientate spre canale de difuzare oficiale/tradiționale. De asemenea, feedback-ul pe care l-am primit de la copii și de la profesori a fost extraordinar în toată aceasta perioada, ceea ce ne-a dat încredere la fiecare pas”, a declarat Andra Cărbunaru. Iată doar câteva dintre mesajele pe care echipa le-a primit: Genial! De ce nu v-am descoperit mai repede! / Foarte utile aceste lecții și ușor de reținut! / Faină inițiativă! / Chiar țineți pasul cu generația asta și explicați foarte bine!/ Aveți o energie excelentă! / Copiii au dat feedback foarte bun clipurilor! / M-au ajutat foarte mult”.

Resursele sunt disponibile gratuit pe www.afostodata.net și conturile de socializare #AfostOdata. 

 

***

Despre Start ONG

Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a programului este 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/de inițiativă.

 

***

Despre A fost odată

Asociația pentru Educație Digitală Bigger Picture acționează în zona de educație non-formală și cultură. Misiunea noastră este să producem conținut de calitate într-o manieră modernă și digitală, promovând diversitatea și incluziunea. Asociația pentru Educație Digitală Bigger Picture dezvoltă afostodata.net, un concept unic în România care conține povești, basme, povestiri în formate audio, video, dar și în limba semnelor. Content-ul poate fi accesat ca stream, dar și ca download. În plus, punem la dispoziție conținutul audio și ca Podcast în iTunes și Spotify. De la începutul anului 2020, suntem acreditați ca mijloc de învățământ de către Ministerul Educației. Mai multe detalii despre proiect pe https://afostodata.net/clasa-a-8-a/. Telefon – Măriuca Mihăilescu, 0740 864 584. Ne găsiți pe site, Youtube A fost Odată, facebook.com/afostodată și TikTok.com/ a_fost_odată.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *