fbpx

Ecaterina Andronescu vrea să îi izoleze pe copiii cu cerințe educaționale speciale în clase separate

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a avansat, ieri, ideea potrivit căreia copiii cu cerințe educaționale speciale ar putea fi separați din punct de vedere educațional.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimite în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă să le putem asigura profesori de sprijin”, a spus Andronescu, citată de Digi 24.

Viziunea ministrului este, însă, contrazisă atât de specialiști, cât și de organizațiile internaționale. Postul de televiziune menționat îl citează pe Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România: „Experienţa ne-a arătat că elevii învaţă mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii, când suportul pentru ei este apropiat nevoilor lor.

Potrivit Comisiei Europene, ”Copiii cu nevoi educaţionale speciale constituie unul dintre grupurile ţintă pentru prioritatea strategică Asigurarea accesului tuturor la educaţie şi îmbunătăţirea calităţii educaţiei.

În scopul sprijinirii procesului de integrare au fost luate o serie de măsuri specifice – incluzând formarea cadrelor didactice, materiale didactice de sprijin şi legislaţie specifică. Cu toate acestea, diverse evaluări şi studii efectuate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi de alte organisme au condus la concluzia necesităţii extinderii în continuare a măsurilor de sprijin privind integrarea copiilor cu nevoi educaţionale speciale, incluzând printre altele formarea resurselor umane pentru a pregăti mai bine şcolile din învăţământul de masă pentru integrarea elevilor cu nevoi educaţionale speciale.”

Citește și

O grădiniță din București este acuzată că îi ”ascunde” de ochii inspectorilor pe copiii cu tulburări de spectru autist