fbpx

De ce nu vin copiii cu plăcere la şcoală? Studiu realizat la Iaşi

Photo 135916917 © Andreaobzerova | Dreamstime.com

Un studiu realizat de filiala Iaşi a organizaţiei „Salvaţi Copiii” şi-a propus identificarea modalităţilor prin care am putea ajunge la aşa-numitele „şcoli prietenoase”, astfel încât elevii să vină cu plăcere la ore.

Potrivit studiului citat de Ziarul de Iași, una dintre cauzele identificate pentru care mulţi copii nu sunt atraşi de şcoală: distanţa emoţională mare dintre cadrele didactice şi elevi, menţinută de primii.

Studiul inedit realizat de experţii organizaţiei „Salvaţi Copiii” a implicat atât profesori, dar şi elevi, dorindu-se astfel să se identifice „mijloacele necesare pentru valorificarea conceptului de şcoală prietenoasă în mediul şcolar românesc”. 

„Multe dintre răspunsurile copiilor, în ceea ce priveşte abandonul şcolar, arată că dezinteresul faţă de şcoală este atras de maniera «neatractivă» în care este predată materia şi de «distanţa mare dintre cadrele didactice şi elevi» menţinută de primii. Printre cauze ar mai fi şi «lipsa finalităţii practice a şcolii pentru viaţa adultă». Durata prea lungă a şcolii «determină foarte mulţi adolescenţi să părăsească şcoala după clasa a X-a şi poate chiar mai devreme»

Studiul prezintă percepţia mediului şcolar prin utilizarea, pe de o parte, a drepturilor copilului drept grilă de examinare a dificultăţilor cu care se confruntă copiii în acest mediu, şi, pe de altă parte, caracteristicile şcolii prietenoase, pentru a sesiza viziunea elevilor şi a profesorilor lor asupra şcolii pe care o frecventează”, afirmă Ioana Atasiei, preşedinte al  organizaţiei „Salvaţi Copiii” – Filiala Iaşi.

Studiul a fost realizat prin sondarea opiniei a 323 de elevi, dintre care 165 de nivel liceal şi 158 de nivel gimnazial. Totodată, au fost chestionate şi 125 de cadre didatice. Studiul a avut în vedere, pe lângă aplicarea de chestionare, şi participarea la interviuri, 50 de copiii participând la interviuri individuale sau de grup. Alături de aceştia, 8 cadre didactice au participat la interviuri individuale. În cadrul acestor demersuri, potrivit reprezentanţilor organizaţiei, s-a urmărit identificarea percepţiei copiilor asupra relaţiei acestora cu dascălii, cu colegii şi cu mediul şcolar, în general. De asemenea, un rol important l-a avut exprimarea părerilor profesorilor despre aceste aspecte.

plăcere

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *