
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, afirmă că sistemul de învățământ s-a pierdut în zona de strategii mici, atunci când a proiectat schimbări.
‘Este de neacceptat faptul că avem acest analfabetism funcțional, pe mine acest lucru mă sperie, de aceea am și spus la un moment dat că devine și este risc de securitate națională. Nu poți vorbi de 40 și ceva la sută analfabetism funcțional după un ciclu educațional și în care știi că au intrat copii care nu se deosebesc sub aspectul inteligenței și creativității față de cei din alte țări la care noi ne raportăm ca modele. Pe scurt spus, partea asta de viziune, să știm înspre ce mergem, de multe ori ne-am pierdut și ne-am pierdut în zone de strategii mici, avem strategii mici, prevenirea abandonului școlar, o temă foarte importantă, dar asta vine ca o problemă mai mare în ecosistemul nostru de educație, n-ai cum corecta numai abandonul școlar în condițiile în care tu nu înțelegi că abandonul școlar trebuie să fie corectat într-un sistem mai larg legat de analfabetismul funcțional, că nu-i problema numai a copiilor care nu vin în sistemul nostru, e și problema copiilor care vin și pleacă. (…) Dacă avem o viziune clară și cu toții o îmbrățișăm, vom ști după aceea să implementăm și practic’, a declarat, ieri, Daniel David, citat de Agerpres.
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a participat, marți, la Conferința educațională V.R.E.M., organizată de profesorul Dana Constantinescu de la Colegiul Național ‘Ecaterina Teodoroiu’ Târgu Jiu, și care a avut ca temă Standardizarea Educației.