
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării a anunțat, astăzi, că în Raportul QX, documentul-diagnorstic al sistemului de învățământ din Românuia,va prezenta variante pentru reforma titularizării. Printre principiile prezentate de ministru astăzi este și cel ca profesorii să fie evaluați la fiecare 5 ani.
Documentul urmează să fie publicat, astăzi, pe pagina de internet a Ministerului Educației și Cercetării.
Cu privire la sistemul de titularizare, ministrul a avansat ideea ca aspiranții la statutul de profesor să dea un examen național care să permită licențierea didactică.
”Ai dat acel examen, dacă ai luat peste nota 7, devii licențiat în sistem.
Poți să participi la concursurile pentru poziții pe perioadă determinată sau nedeterminată, organizate de unitățile școlare. Dacă ai ocupat o poziție pe nedeterminat, ai devenit titular pe poziția respectivă”, a explicat Danie David, într-o conferință de presă.
El a precizat că toate cadrele didactice, inclusiv profesorii titulari, ar trebui să parcurgă evaluări la 5 ani, iar acestea să fie raportate la standarde minime.
Pe 24 aprilie, ministrul a anunțat că 2025 este ultimul an în care examenul de titularizare se desfășoară în formula actuală.
”Cred că este ultimul an în care examenul de titularizare va avea loc în această formă. Voi propune în mai o formă care să păstreze toate lucrurile bune pe care le are forma actuală, dar care să aducă și lucruri noi, mai ales să corecteze această situație, în care ani de zile unii profesori sunt nevoiți să dea examenul de titularizare, care nu e simplu, e complicat, e complex. Vom încerca să căutăm soluții la această situație”, a declarar Daniel david, într-o intervenție în direct pe pagina de Facebook a Ministerului Educației și Cercetării.
In condițiile astea ,se vor călca pe picioare persoanele care vor veni în învățământ.
Stimate D-le Ministru, eu personal am obosit să particip la acest concurs-examen, numit titularizare. Am niște ani vechime în învățământ și am trecut nu odată prin acest concurs, care a fost/este stresant, umilitor, nedrept, și chiar aberant, după ce am obținut orele/postul la o școală sau la mai multe școli în ședință publică cu notă peste 7. Nu mai sunt la prima tinerețe, am gradele didactice, am rezultate cu elevii, vechime. Din cauza acestor umilințe, stres, nedreptăți m-am îmbolnăvit cu o boală rară forma rară (paralizie de la nas în jos, neputând respira, mișca, vorbi, mânca singură) și am rămas cu un handicap accentuat motric/fizic. Chiar și așa am participat la concurs, obținând notă peste 7 acum 2 ani (ultima dată). În fiecare an să fiu nevoită să pregătesc dosar, să fiu atentă la mobilitatea personalului didactic, ca nu cumva să omit vreo dată limită. În momentul de față am cerut continuitate, dar din nou hârtii/dosare și participare la/în ședință publică în timpul vacanței/concediului de odihnă. Din punctul Dvs. de vedere până când credeți că mai pot? Din punctul meu de vedere, ajunge.
Mai bine să evalueze parlamentarii întâi, că profesorii sunt sătui și extenuați de examene ! Ultima tranșă de la greva, când o primim ?
Minunata idee dnul ministru! Va fi ca la orice angajare la stat…numai cu pile si relatii. Vor avea loc numai cei care au influente….Invatamantul ramasese cat de cat transparent la angajare
Este un pas necesar pentru menținerea calității în educație. Totuși, este esențial ca subiectele de evaluare să fie aliniate cu realitatea din clasă – adică să reflecte nivelul și conținutul predat elevilor, nu teme academice destinate studenților. Evaluarea trebuie să măsoare competențele practice și pedagogice relevante pentru învățământul preuniversitar, nu să fie un test teoretic abstract,
Ar fi minunat, dacă profesorii ar fi evaluați la un interval de 5 ani! Presupun, că introducerea aceastei modalitați de evaluare, va elimina susținerea gradelor didactice și majorări salariale, după fiecare promovare a unei evaluări.
Ceilalți bugetari( judecători, MAI, MAN, administratia locală, etc) să înțelegem că și ei vor fi evaluați la fel.
Daca profesorii titulari, care au trecut prin nenumarate examene fie de grade, fie de titularizare…etc, vor fi evatuati la fiecare 5 ani, atunci toate categoriile de bugetari sa fie evaluate la acelasi interval de timp ( prof universitari, parlamentari, functionari publici, politisti,..etc). N-ar fi echitabil?
Domnul acesta știe cât au parcurs titularii in învățământ pentru a și câștigă acest drept? Cine e el sa schimbe asta? Și noi vrem sa l evaluăm pe dumnealui periodic, deoarece în fiecare zi scoate cate o prostie inimaginabilă…Sa se preocupe de mărirea salariilor profesorilor că în UE…și să ne lase cu aberațiile…
Asta este marea reformă? La salariile din educație, cred că nu sunt prea mulți amatori. Pui un profesor cu rezultate (elevi cu premii la concursuri și multe note maribls examene naționale) să meargă la evaluare? S-ar putea să ai surpriza că va pleca din sistem. Eu așa aș proceda. Cine va evalua un astfel de profesor?
Pe evaluatori cine i evalueaza?In invatamantul universitar se fac evaluari?In angajari in minister se fac evaluari?Nu vi se pare penibil sa evaluati un profesor cu gradul unu si vechime de peste 25 de ani?Chiar nu realizati ca acest profesor a trecut prin atatea examene:definitivat,gradul doi,gradul1,titularizare,inspectii peste inspectii,cercuri pedagogice si multe altele.Si cu toate acestea pe un salariu extrem de modest,dar cu pasiune si daruire.Mai ganditi va si consultati va cu profesori si nu cu cei care n au profesat niciodata.
Cum crede dl.ministru că mai putem da examene după 20 de ani de vechime,în care am trecut prin toate examenele epuizante de grade didactice?În loc să fim apreciați pentru efortul depus de a ne perfecționa ,pe banii noștri suntem testați din nou,pentru a face loc noilor ,,piloși „”?Școala a devenit un loc stresant, în care părinții și copiii au drepturi depline.Noi avem doar atribuții, avem parte de o imensă birocrație, de salarii mari doar pe hârtie,nu avem pază în școli și multe alte lipsuri,de care nu ține nimeni cont.
As dori sa îl întreb și eu pe domnul Ministru cum se face că în unele orașe educatorii din grădiniță sunt puși de consiliul local…..persoane fără studii de specialitate…cu concurs la nivelul unității cu răspunsurile la vedere…..și că sunt angajați pe șpăgi date…..cum facem sa scăpăm de asta….sa facem loc persoanelor calificate?
Este aberant ce propune acest ministru
„Felicitări”!!!! Ce titulari? Ce recunoaștere națională a muncii unui om care a luat o nota mare pt a intra în învățământ, el , fara pile doar cu munca lui ??? La pile cu noi, la mila directorului care își va angaja toți nepoții, copiii, verișorii, vecinii și alții!!! Sa rămână numai suplinitorii, liniștiți, fara stres… Mai , ministru lui Peste Prăjit, , dar la programele alea pline cu informații neaplicabile in practica, dar la kg gentilor copiilor te – ai uitat? Tu care ar trebui sa aperi profesorul care a demonstrat că vrea în învățământ și că și știe pentru catedra respectiva că a luat un examen de titularizare și unul de definitivat, tu dai cu el de pământ?!!!! Dar Dr? Dar polițiștii?dar cei din administrația publică? dar cei din instanta? Toți să stea liniștiți pe post după ce și-au câștigat prin munca acest drept și cu profesorii, in care dau toți, da și tu, minunatele ministru care ești! Nerusinatule!!!!
Daca dupa examenul national mai introduceti inca un examen in scoli, ati distrus singurul lucru bun din sistemul actual de titularizare, domnule ministru. Faptul ca era un examen national si ca apoi pe baza meritelor fiecarui concurent se alegeau posturile, asigura transparenta si corectitudine, lucruri cam rare in sistemul bugetar.
Mutand decizia finala in scoli, nu numai ca se distruge importanta examenului national (care pana acum a fost macar corect organizat si sustinut de toti candidatii), pentru ca pana la urma cel de la angajare va conta, ci se deschide si usa catre nepotisme, interventii si bunul plac al celor din scoli (de ce sa vina cineva nou in scoala, mai bine facem sa nu ia nimeni si pastram orele la plata cu ora pt cei deja existenti pt o rotunjire de venituri).
Nu mai spun ca in loc sa fie mai simplu, devine si mai complicat. In loc de un examen, va trebui sa dai doua. Sau poate 3, 4, 5 daca incerci in mai multe scoli….exista si posibilitatea ca mai multi candidati sa se inghesuie pe o scoala si in altele sa nu mearga nimeni, iar cand vor vedea ca nu au intrat unde si-au dorit cand va mai fi timp ca scolile la care initial nu s-a prezentat nimeni sa organizeze din nou concursuri?
Asteptam ceva mai bun de la dv, domnule ministru. Sunt dezamagit.
Prin evaluare nu se înțelege sustinerea încă o dată a examenului de titularizare sau vreun examen ci evaluari din partea directorului, a părinților și a celorlalți factori implicați. Asta a apărut pe Educație privata. Îi înțeleg pe cei care au susținut de nenumărate ori acest examen de titularizare fără a reuși să devină titulari in sistem. Aș vrea ca cineva să se întrebe de ce profesori care obțin intre 5-6.99 la examen pot obține continuitate timp de 5 ani. Așa rămân posturi blocate și nescoase la examen, dragi colegi. Nu titularii sunt vinovați pentru lipsa posturilor ci faptul că ele nu sunt declarate viabile pentru titularizare. Se adaugă și scăderea populației școlare la acest fenomen.
Cred ca ministrul traseaza reguli de viitor,oricum politic este pe val,sustinut…
Vedem pozitia sefilor sindicatelor din educatie,active dealtfel…
Domnule ministru ,titularizarea este UN DREPT CÂȘTIGAT.Cine sunteți dvs sa încălcați acest DREPT?Dvs puteți îmbunătăți acest sistem pe viitor vis-a -vis de profesorii care se înscriu la concurs ,dar nu puteți călca în picioare munca de zeci de ani a celor care și-au însușit acest drept.Profesorii ,anual ,sunt verificați de CA al școlii.Despre ce evaluare vorbiți?Probabil , veți spune că fugim de evaluare .NU.Suntem îngrijorați că vom fi evaluați in mod incorect de lighioanele politice care se vor instala oficial la Inspectorate sau alte comisii habarniste .Știm foarte bine cum sunt bătute în cuie aceste lighioane de zeci de ani in aceste funcții puși neoficial,politic,dar în spatele unor ,,concursuri” …As fi vrut ca un ministru adevărat să fie la curent cu sistemul educațional ,atât universitar(din care faceți parte și cunoașteți lipsurile),cât ,mai ales ,cel preuniversita care are milioane de probleme și credeti-ma nu este fix cel al titularilor !!Niciun ministru nu s -a deplasat la școlile din mediul rural să vadă realele probleme.Este ușor după scaunul ministerial sa ,,reformăm” titularizarea.Nu știu,dar niciun ministru din alt domeniu ,fie medical,poliție să iese cu o astfel de ,,reforma” ,de calcare in picioare cu atâta dispreț , aroganță și putere a unui drept câștigat…Consider că pentru a vorbi de egalitate ,această ,,reforma” să fie aplicată tuturor categoriilor sociale pentru a crede că nu suntem discriminați…
Da…liber la abuzuri….! Nu te vrea directorul!?… nu ești bun la evaluare….. Vorbiți mai bine cu d-nul Funeriu,poate mai dă niște idei bune, vă ajută să faceți puțin curat într-un sistem putred.Si începeți curețe ia și concursurile de la minister în jos.