Ajută elevii vulnerabili să rămână la școală și „Hrănește-le foamea de carte”

World Vision România

Fundația World Vision România lansează campania „Hrănește-le foamea de carte” pentru a sprijini copiii din zonele vulnerabile, unde lipsurile nu se simt doar în stomac, ci și în oportunitățile de învățare.

Inițiativa are ca scop susținerea programului „Pâine și Mâine”, prin care elevii din ciclul primar beneficiază zilnic de o masă caldă și de două ore de sprijin educațional după orele de curs.

În 2025, 152 de copii vor putea fi ajutați prin redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit către Fundație. Procesul este simplu și complet digitalizat — durează doar un minut, iar formularul poate fi completat online la adresa: https://bit.ly/3CKNIrE.

La granița cu supraviețuirea

În prezent, peste 1.000 de copii din 12 județe beneficiază de programul „Pâine și Mâine”, derulat în comunități rurale din Botoșani, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Giurgiu, Iași, Olt, Teleorman, Mehedinți, Vâlcea și Vaslui. Programul oferă nu doar o masă caldă, ci și sprijin pentru teme și educație remedială, prin implicarea a 98 de cadre didactice.

În 2024, peste 204.000 porții de hrană au fost distribuite copiilor prin activități de tip after-school și Școală de Vară. Pentru unii dintre acești copii, este singura masă consistentă a zilei.

Dincolo de nevoile alimentare, sărăcia severă continuă să afecteze accesul la educație. Unul din patru copii din medii defavorizate (23%) se confruntă cu lipsa hranei pentru masa de seară, iar mulți părinți nu își permit să-i țină la școală din cauza costurilor.

O nouă direcție

La finalul anului 2024, World Vision România a extins programul pentru a sprijini în mod special elevii din învățământul simultan — o realitate tot mai prezentă în școlile rurale cu efective reduse, unde clasele sunt formate din elevi de vârste și niveluri diferite.

Pentru 65% dintre cadrele didactice care predau în acest sistem, învățământul simultan rămâne singura soluție de a oferi acces la educație copiilor din comunități izolate, marcate de depopulare și lipsa mijloacelor de transport.

Însă provocările sunt majore. Două treimi dintre profesori consideră că sărăcia gospodăriilor din care provin elevii reprezintă principala barieră în calea performanței școlare. În absența unor intervenții constante, riscul abandonului școlar rămâne ridicat.

„Își împart câte trei frați aceeași pereche de ghete ca să vină la școală când plouă, că restul au doar papuci, îi vezi cu hăinuțele rupte, cu mâinile și năsucurile murdare. Mi-e milă de ei să-i văd cum vin înghețați de frig, să îi știu cu stomacurile goale, unii dintre ei și cu vreo vânătaie de la vreun părinte alcoolic. Cum să îl cert că nu și-a făcut temele când el n-are nici masă ca lumea acasă pe care să scrie? Cum să vreau să aibă caiete curate când el nici creion nu are sau pix? El vine micuțul de drag la școală, că speră să-i fie mai bine în viață și să scape de sărăcia din casa de acum. Dar pentru cei mai mulți visul acesta este rapid spulberat” – învățătoare, învățământ simultan.

Doar o treime dintre români aleg să redirecționeze cei 3,5% din impozitul pe venit, iar World Vision România atrage atenția că implicarea fiecăruia poate face diferența în viața unui copil.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.