Proiectul de metodologie crivind mobilitatea personalului didactic de predare în anul 2025-2026 conține șapte criterii de departajare între profesorii care solicită continuitate pentru detașare pe același post.
Criteriile sunt valabile și pentru cadrele didactice care cer prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată pe acelaşi post didactic/aceeaşi catedră.
Ce prevede proiectul pus astăzi în dezbatere publică de Ministerul Educației:
Învăţătorul, profesorul pentru învăţământ primar calificat din învăţământul primar, angajat pe perioadă determinată, începând cu data de 1 septembrie 2021 sau 1 septembrie 2022, încadrat la clasa pregătitoare sau la clasa I, în baza notei/mediei de repartizare minimum 5 (cinci), conform art. 64 alin. (9), obţinute la concursul naţional, sesiunea 2021 sau 2022, şi care în perioada 1 septembrie 2021-31 august 2025 sau în perioada 1 septembrie 2022-31 august 2025 a predat, prin continuitate, la aceeaşi clasă de elevi, poate beneficia de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2025-2026, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (14), pentru finalizarea ciclului primar la aceeaşi clasă de elevi. Dacă două sau mai multe cadre didactice solicită continuitate pentru detaşare la cerere/prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată pe acelaşi post didactic/aceeaşi catedră, prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei vacante/rezervate au, în ordine:
a) cadrele didactice cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);
b) cadrele didactice cuprinse în programe recunoscute de Ministerul Educației, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;
c) cadrele didactice cu cea mai mare medie de repartizare obţinută la ultimul concurs naţional la care au participat;
d) cadrele didactice care au dobândit gradul didactic I;
e) cadrele didactice care au dobândit gradul didactic II;
f) cadrele didactice care au dobândit definitivarea în învăţământ;
g) cadrele didactice cu punctajul cel mai mare obţinut prin aplicarea criteriilor şi punctajelor din anexa nr. 2, precum şi altecriterii stabilite la nivelul unităţilor de învăţământ.
Documentul poate fi accesat, integral, aici: Proiect_Metodologie_mobilitate_2025_2026