Andreea Talmazan: ”Vrăjitoarea de limba română”

Andreea Talmazan, psiholog-psihoterapeut Începutul școlii este unul încărcat cu emoții, în special pentru părinți. Copiii sunt veseli sau nu, sunt interesați de nou sau nu, sunt curioși sau nu. Pentru copii începutul școlii este asociat cu obligații, cu program, cu restricții și mai puțin cu entuziasmul. Există în mediul on-line o caricatură în care părinții sunt fericiți de începerea școlii care este similar cu vacanța. Ei bine, nu e chiar așa. Scriu textul acesta având în minte în mod special un anumit tip de începuturi: clasa 0, clasa a V-a și clasa a IX-a. Fiecare în sine vine cu așteptări, neliniști, întrebări, îndoieli. Cum va fi învățătoarea/învățătorul, cum va fi diriginta/dirigintele? Deja s-a trecut de prima etapă, cea în care se caută „cea mai bună școală”, „cel mai bun învățător/învățătoare” și s-a consultat Google după referințe despre dirigintă/diriginte. Nimeni nu scapă pe online. Și bine că se întâmplă așa. ”M-a … Continue reading Andreea Talmazan: ”Vrăjitoarea de limba română”