fbpx

USR-PLUS, proiect de lege pentru un număr minim de zile de școală: 175 pentru ciclul primar, 180 pentru gimnazial, 185 pentru liceu

Senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie anunță că formațiunea politică pe care o reprezintă a depus un proiect de lege care vizează stabilirea unui număr minim de zile de școală, aliniat la media europeană.

Anunțul făcut de Ștefan Pălărie:

Ultimii zece ani au însemnat o scădere constantă a numărului de zile de școală pentru copiii noștri. Anul școlar 2020-2021 este unul dintre cei mai scurți ani școlari. Acesta are doar 33 de săptămâni de școală, respectiv 162 de zile. Mai mult, România este în top 3 țări cu cele mai puține zile de școală din Europa, însă, paradoxal, țara noastră se află în topul țărilor europene la numărul de disciplinelor de studiu. Sistemul de învățământ preuniversitar trebuie să treacă prin reforme consistente care vizează managementul școlar, calitatea programelor școlare, a resurselor umane și a infrastructurii școlare, însă nu putem neglija faptul că timpul petrecut de copii în spațiu școlar este din ce în ce mai puțin, iar această perioadă a accentuat decalajele între copiii din diverse categorii sociale. Pe termen mediu și lung, menținerea unui număr minim de zile de școală poate să reprezinte modalitatea prin care estompăm decalajele accentuate de situația epidemiologică.
În acest sens, am decis, alături de colegi senatori și deputați, să depun o inițiativă legislativă care să stabilească un număr minim de zile de școală pentru elevii din România, astfel aliniindu-ne la media europeană de 180 de zile de școală. Este un pas necesar pentru a securiza dreptul la educație garantat de Constituție, în special, pentru copiii din mediile defavorizate. Timpul petrecut în spațiul școlar de aceștia poate să reprezinte singura șansă la un viitor decent în România.
Menționez că această inițiativă legislativă este parte dintr-un pachet mai larg de modificări legislative pregătite tocmai pentru a reforma sistemul de învățământ și cuprinde propuneri care vizează: descentralizarea, profesionalizarea și depolitizarea sistemului.
Așadar propunem:
1. Stabilirea unui număr minim de zile de școală prin raportare la nivelul de studiu din învățământul preuniversitar.
2. Suplimentarea numărului de zile de școală pentru fiecare nivel de învățământ față de numărul minim de zile stabilit prin prezenta modificare legislativă la dispoziția consiliului de administrație al școlilor sau la decizia inspectoratelor școlare. Astfel se oferă posibilitatea elevilor din școlile cu rezultate slabe sau elevilor din mediile dezavantajate de a reduce decalajele, de a recupera prin ore de consolidare. În acest sens, respectând limitele legale, unitățile școlare sau inspectoratele școlare pot lua măsuri de a crește limitativ numărul de ore, în virtutea principiului descentralizării și subsidiarității.
Doresc să accentuez faptul că elevii care în anul școlar 2020-2021 sunt școlarizați în nivelul primar vor recupera până la finalizarea studiilor liceale în medie între 45% și 65% (în raport cu clasa în care sunt în prezent) din materia pierdută pe parcursul acestui an școlar doar prin stabilirea acestui minimum de zile de școală pentru elevii din România.
Actuala inițiativă legislativă, elaborată după consultări cu organizații ale elevilor, părinților și profesorilor, este un pas mic dintr-o serie de propuneri menite să încurajeze o societate mai echitabilă și mai favorabilă incluziunii, pas esențial pentru ca România să prospere în viitor. Elevii își doresc o durată predictibilă și stabilă pentru acoperirea materiei în condițiile în care programa școlară este stufoasă și extrem de încărcată. Sistemul de învățământ trebuie să fie echitabil, să garanteze că toți copiii își pot dezvolta talentele și își pot atinge potențialul maxim.

1 comment

  1. M. C. Donici spune:

    proiect în dezbatere
    10%DIN P. I. B.
    (4%investitii)
    pt trecerea de la ed funcțională la ed morala.
    scop:dezvoltarea armonioasa a individului (împlinit ca ființă, înțelegere funcționala, acces la creația științifica și artistica)
    3 ANI PREGATITORI. studiu limbaje prin joc
    12 ANI OBLIGATORII
    1 EDUCATOR-10 ELEVI
    PRINCIPIU:înțelegerea fenomenelor nu memorare mecanica
    MATERII:
    LIMBAJE:matern, străin, vizual, muzical, corporal
    STIINTE:mate, fizica, geografie, chimie, biologie
    ISTORII:naționala, universala, arte vizuale, arte spectacol, religiilor
    SPORTURI:atletism, echipa, lupte, înot, optionale
    DIN ANUL5:se introduc materii opționale funcție de profil
    TESTARE:(fara note) națională trimestriala
    LICEE URBANE SPECIALIZATE(asigurare transport) asigura pregătire medie
    RECUPERARI:în vacante
    PROFESORI SPECIALIZATI+ARTIȘTI CU JUMĂTATE DE NORMA
    BAC:7 materii
    SCOLI NOI DOTATE
    CL. 1-6 dimineața
    CL. 7-12 după masa
    FINANTARE:
    6% lege
    4% eradicarea coruptiei(min. 13%din PIB)
    MANUALE adaptate
    Scopului
    PROFESORII VOR DEZVOLTA SISTEMUL
    „o societate postmoderna își pune aceasta problema”
    prof dr arh M. C DONICI
    20 ani elev
    30 ani PROF

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.