fbpx

UNESCO: Viitorul umanității e în pericol, dacă nu gestionăm patru provocări în Educație

Photo 89937492 © Madrabothair | Dreamstime.com

Există patru provocări în domeniul Educației, care, dacă nu vor fi gestionate, vor determina ca însuși viitorul umanității să fie în pericol, afirmă un oficial UNESCO, citând un raport realizat de organizație.

În ultimii doi ani, Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură, cunoscută sub numele de UNESCO, a elaborat un raport pentru a defini obiectivele educației internaționale.

Raportul, intitulat „Reimaginând viitorul nostru împreună: un nou contract social pentru educație” identifică problemele cheie pe care toate țările ar trebui să-și concentreze sistemele educaționale.

„Principalele probleme pe care încercăm să le rezolvăm sunt schimbările climatice, reconstrucția democratică, inegalitatea socială în creștere și fragmentarea socială în creștere. Iar raportul spune că aceasta este misiunea instituțiilor de învățământ”, spune Fernando Reimers, director al Inițiativei Globale pentru Inovare în Educație de la Universitatea Harvard și membru al Comisiei UNESCO pentru Viitorul Educației. „Dacă instituțiile de învățământ nu se coordonează în gestionarea acestor patru provocări, viitorul nostru ca umanitate este în pericol”, afirmă oficialul, citat de CNBC.

Raportul vine la scurt timp după summitul COP26 în care 200 de țări au aprobat un pact intermediat de ONU, despre care criticii spun că nu limitează încălzirea globală.

Pentru a ajuta la gestionarea schimbărilor climatice, Reimers spune că universitățile ar trebui să colaboreze cu școlile elementare, gimnaziale și liceale pentru a dezvolta curriculum pentru următoarea generație de cercetători în domeniul climei și ar trebui să deschidă accesul la cercetările și datele disponibile.

„Facem apel la cele 28.000 de universități din lume să colaboreze cu sistemele școlare în scopul de a împărtăși ceea ce știu și de a construi acest curriculum”, spune el. „Cum poți spera că o profesoară singură, în sala de clasă, poate concepe cel mai eficient curriculum în domeniul schimbărilor climatice, când știința schimbărilor climatice este în universități, în laboratoare, în departamentele de fizică, de chimie și așa mai departe? Trebuie să găsim modalități de a conecta aceste puncte”, a afirmat reprezentantul UNESCO.

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/editorial-photography-unesco-headquarter-paris-france-october-specialized-agency-united-nations-seat-image89937492

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.