fbpx

TVR: Elevul care și-a înjunghiat profesoara ar fi suferit o depresie și voia ajutorul unui psiholog

captură video TVR Info

Adolescentul de 16 ani care şi-a atacat în clasă profesoara a ajuns joi la Parchetul Tribunalului Bucureşti pentru noi audieri. Potrivit unor surse judiciare ale TVR, adolescentul ar fi suferit o depresie, iar în urmă cu câteva zile i-ar fi spus mamei sale că ar vrea să stea de vorbă cu un psiholog.

Elevul a fost reţinut miercuri, după audieri care au durat până seara târziu. În cursul noptii a fost supravegheat atent la arestul central pentru a nu face un gest nesăbuit. Băiatul nu mai doarea să fie văzut ca un copil bun, ca un elev excepţional şi îşi dorea să facă ceva pentru care să fie pedepsit. Elevul s-a mutat la Colegiul „Ion Creangă” pentru că dorea să învețe japoneza și era foarte apreciat de profesori, potrivit sursei citate.

În urmă cu câteva luni, adolescentul ar fi fost cuprins de depresie și considera că nu merită laudele pe care le primea. I-a venit ideea că dacă omoară pe cineva ar fi pedepsit extrem de dur. În urmă cu câteva zile, a decis să facă pasul decisiv. În aceșați timp, le-a spus părinților că vrea să stea de vorbă cu un psiholog, iar aceștia ar fi început să caute un specialist.

Înaintea orei de japoneză, colegii elevului ar fi glumit pe un grup de WhatsApp că ar fi bine ca profesoara să nu se prezinte la oră, din diverse motive, pentru că urma un test dificil. Elevul ar fi găsit în aceste glume elementul care l-ar fi împins către înjunghiere. S-ar fi interesat ce pedeapsă riscă și ar fi aflat că un minor de 16 ani nu face pușcărie pe viață pentru omor.

Acesta s-ar fi ridicat pur și simplu din bancă și ar fi lovit-o pe profesoară cu un cuțit, potrivit surselor din anchetă. În dialogurile cu ceilalți colegi elevul ar fi întrebat dacă ar merita să o omoare pe profesoara de japoneză, potrivit sursei citate.

Colegii elevului au primit consiliere din partea consilierului școlar al unității de învățământ. Colegii si cadrele didactice sunt ingroziți, iar psihologii încearcă să înțeleagă motivele gestului agresiv și să le ofere sprijin celorlalți elevi, martori ai atacului.

Consultat de Știrile TVR, psihologul criminalist Tudorel Butoi a explicat ce a vrut să demonstreze elevul cu un asemenea gest: „Acest gest înseamnă sfidarea autorităţii profesorului, o sfidare a climatului de educaţie şi de disciplină din şcoală. Sigur că analiza detaliată va evidenţia probleme legate de structura sigur temperamentală ,caracterială în formare.”

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.