Numărul cazurilor de abandon școlar înregistrate în ultimii ani de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Tulcea a scăzut cu 40%, iar cel al unităţilor de învăţământ în care elevii primesc masă caldă sau pachete alimentare a crescut de la una singură, în 2019, la 15, în momentul de faţă.
Inspectorul general al ISJ, Viorica Pavel, a declarat pentru AGERPRES că, dacă în anul şcolar 2019-2020, 82 de elevi din judeţ au abandonat procesul educaţional, la finele anului şcolar 2021-2022, 49 de elevi au fost în aceeaşi situaţie.
„Pentru a reduce acest fenomen, în fiecare unitate de învăţământ, sunt atent monitorizaţi elevii aflaţi în risc de abandon. În acelaşi timp, părinţii sunt consiliaţi cu privire la importanţa educaţiei şi avem o legătură continuă cu comunităţile locale. Încercăm să motivăm familiile cu venituri mici. Pe de o parte, gândim un an didactic care să-i atragă pe copii la şcoală, dar avem programul ‘Masă caldă’ în 15 unităţi şcolare, avem implementat Programul naţional pentru reducerea abandonului şcolar în 13 unităţi de învăţământ, mărirea cuantumului burselor, programul ‘Laptele şi cornul’, toate acestea duc la reducerea abandonului şcolar”, a afirmat inspectorul general al ISJ.
Directoarea şcolii gimnaziale din comuna Beștepe, Dumitriţa Zachiţeanu, a declarat pentru AGERPRES că pentru a-i atrage pe copii şcoala a decis ca cei mici să beneficieze atât de programul ”Masă caldă”, cât şi de ”Lapte şi corn”.
„Noi am cerut ambele programe în cadrul şcolii, pentru că biscuiţii şi covrigeii pot fi luaţi acasă şi consumaţi de ceilalţi membri ai familiei. Avem copii care provin din familii defavorizate şi atunci foarte puţini sunt cei care lasă în clasă produsele de patiserie”, a menţionat directoarea.