10 unități de învățământ vor să adopte modelul de pilotare creat de Colegiul Național Gheorghe Lazăr și au depus proiecte în acest sens, au declarat pentru Educație Privată surse din Ministerul Educației.
Solicitările sunt deja în analiza comisiei de selectare a proiectelor depuse de unitățile de învățământ care vor să devină școli-pilot.
Conform informațiilor obținute de Educație Privată, cele 10 școli sunt:
Colegiul Național IENĂCHIȚĂ VĂCĂRESCU |
Colegiul Național DINICU GOLESCU |
Liceul Teoretic BOLYAI FARKAS |
Liceul Teoretic Al. I. CUZA |
Liceul Teoretic CONSTANTIN BRÂNCOVEANU |
Liceul Teoretic MIGUEL DE CERVANTES |
Colegiul Național NICOLAE BĂLCESCU |
Colegiul Național ANA ASLAN |
Liceul Teoretic MIHAIL SADOVEANU |
Liceul Teoretic Internațional de Informatica |
În același timp, Colegiul Național Gheorghe Lazăr a depus o nouă solicitare de pilotare, care vizează:
Reconfigurare arhitectură curriculară (IX-X).
Reorganizare conținut și număr de ore / săptămână.
Reconfigurare conținut și activități de consiliere și orientare.A29:B29″
În total, 38 de școli au depus anul acesta proiecte de pilotare.
Despre modelul de pilotare implementat de Colegiul Național Gheorghe Lazăr:
Colegiul Național Gheorghe Lazăr a devenit școală-pilot în septembrie 2021. La momentul respectiv, Ionela Neagoe, directoarea instituției de învățământ, a explicat, pentru Educație Privată, ce înseamnă pilotarea pentru această școală:
”Începând cu acest an școlar, pentru o perioadă de 4 ani, Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București va fi Școală Pilot. Vom avea un nou curriculum și o altă structură a anului școlar pentru clasa a XII-a.
Pentru a realiza proiectul au fost necesare o serie de modificări pentru care am avut nevoie de aprobări din partea Ministerului Educației.
Pe scurt, modificarea structurii anului școlar la noi înseamnă că semestrul I va avea 20 săptămâni iar semestrul II, 14 săptămâni.
Cea mai importantă schimbare este aceea că vom parcurge programele școlare la toate disciplinele pe parcursul semestrului I, media primului semestru devenind medie anuală. Profesorii vor realiza programe simplificate în semestrul I, astfel încât să se parcurgă integral capitolele care să asigure competențele necesare examenului de bacalaureat și nu numai.
În semestrul II elevii vor face doar materiile la care dau examen de bacalaureat obligatoriu și sub formă de module alte materii care sunt de interes pentru ei.”