fbpx

SURSE Dan Motreanu a propus PNL să analizeze amânarea deschiderii școlilor până după alegerile locale

Liberalul Dan Motreanu a proipus, în această dimineață, colegilor săi de partid să analizeze amânarea deschiderii școlilor până după alegerile locale, au declarat, pentru Educație Privată, surse din PNL. Potrivit surselor citate, propunerea a fost argumentată prin riscul creșterii de infectări cu SARS-Cov-2, dacă secțiile de votare vor fi amenajate în școli.

Ministerul Educației are, în acest moment mai multe scenarii înb analiză pentru începerea anului școlar, însă în niciunul dintre acestea alegerile locale nu apar ca un factor de influență asupra deciziei.

CONTEXT

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat, în urmă cu o săptămână, la Radio France International, că o decizie în privinţa începerii anului şcolar va fi luată în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice şi a precizat că, cel mai probabil, scenariul ”hibrid”, în care, prin rotaţie, unii elevi vor merge la şcoală, iar alţii vor face ore online, ar putea fi pus în practică.

“Văzând situaţia epidemiologică la momentul acesta, care este o situaţie destul de gravă, cred că cel mai probabil scenariul acesta hibrid ar putea fi pus în practică, numai că trebuie să ne pronunţăm asupra acestor scenarii doar în momentul în care vom şti exact cum va evolua situaţia epidemiologică. Pentru că, observaţi şi dumneavoastră, în spaţiul public nu mai sunt respectate normele de prevenire şi combaterea îmbolnăvirilor. De aceea, aş face un apel către populaţie să respecte distanţarea fizică, să poarte mască şi în felul acesta să ne protejăm cu toţii, să nu ajungem să ne îmbolnăvim”, a spus Monica Anisie, miercuri, la RFI, citată de AGERPRES.

La rândul său, edicul Alexandru Rafila a prezentat, vineri, la Digi 24, ”rețeta” după care ar trebui gândită deschiderea școlilor în această toamnă. 

”Trebuie măsuri flexibile, nu există două şcoli la fel. Riscul epidemiologic nu e similar. Am şcoli unde am 15 elevi într-o clasă, am şcoli unde am 40 de elevi într-o clasă. Deci fiecare şcoală ar trebui să poată să îşi organizeze un program de învăţământ care să fie corelat cu posibilităţile şi cu evaluarea de riscuri din şcoala respectivă. Ar trebui să le dăm două- trei-patru variante, iar una dintre ele să fie adoptată de o anumită şcoală”, a explicat Rafila.

Dan Motreanu