Pe data de 11 mai, școlile din Franța vor fi redeschise, odată cu ridicarea carantinei generale, anunță Reuters. Elevii vor fi, însă, reorganizați în clase de maximum 15 persoane, pentru a reduce riscul de infectare, a anunțat ministrul Educației, Jean-Michel Blanquer. În plus, ciclurile de învățământ vor relua cursurile progresiv, începând cu clasele primare.
Blanquer a afirmat, în cadrul unei audieri parlamentar, că, deși numărul de elevi din clasele de ciclu primar și secundar ar putea să fie diferit, nicio clasă nu va avea mai mult de 15 elevi.
CONTEXT
Franța este una dintre țările cele mai afectate de COVID-19. Până în prezent, în această țară au fost înregistrate peste 20.000 de decese.
Pe 3 aprilie, Franța a decis ca, pentru prima dată în istoria sa, să anuleze examenul de bacalaureat, anunță Washington Post. Decizia, motivată de situația epidemiologică, a fost anunțată de ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer.
Elevii care se pregăteau să susțină examenul de Bacalaureat vor primi o notă finală bazată pe evaluările din timpul anului școlar. Este posibil ca evaluările să cuprindă și notele pe care elevii urmeazăî să le obțină, în cazul în care perioada de carantină se va termina și școlile vor fi redeschise, notează Washington Post.
Potrivit RTL.fr, autoritățile franceze au transmis că proba orală de limba franceză ar putea avea loc, totuși, dacă la momentul respectiv condițiile sanitare vor permite acest lucru.
Cum descria Radio France International examenul de Bacalaureat în Franța
Obsesia bacalaureatului începe în Franţa încă din clasa a cincea, pentru că toţi elevii ştiu ca la sfîrşitul ciclului 5-8 există un examen important (aşa zisul “brevet” care contrază pentru intrarea la liceu). Bacaulareatul nu se dă apoi “dintr-o dată“, ci este eşalonat oarecum (de exemplu examenul, sau bacalaureatul de franceză, foarte greu, se dă în penultimul an de liceu).
Există trei filiere la bacalaureatul din Franţa: cea generală care-i duce pe elevi spre studii superioare şi studii lungi, cea tehnologică, care îi specializează pe meserii (elevii au apoi dreptul să înceapă să lucreze dar şi să continue studiile), şi filiera profesională ceea ce înseamnă intrarea în şcoli profesionale.
În fiecare an există în Franţa cel puţin o dezbatere sau o polemică legată de bacalaureat, de importanţa sa şi de eventuala reformă a bacalureatului. Cum anul acesta s-au înregistrat nişte fraude la proba de matematică, este repusă în discuţie miza bacalaureatului. Există voci care spun: tensiunea în jurul acestui examen este prea mare, miza sa este excesivă, ar trebui să-l reorganizăm pentru ca tensiunea să mai scadă şi efortul de asimilare a cunştinţelor să fie mai bine distribuit în cursul anilor de studii.