fbpx

Ministrul Educației anunță hotărâre de guvern pentru școlile-pilot

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat, la Europa FM, că a redactat o hotărâre de guvern cu privire la înființarea școlilor-pilot, care vor experimenta un nou curriculum și un alt plan-cadru decât cele de acum. 

“Este imperios necesar să facem acest lucru. Vom realiza școli-pilot, școli de aplicație, în care să testăm o nouă programă, un nou plan cadru”, spune Monica Anisie.

Ideea școlilor-pilot a fost explicată de profesorul Marian Staș în emisiunea Piața Victoriei, la Europa FM, încă din noiembrie. Marian Staș este acum consilier al ministrului Educației și un activ promotor al acestei idei.

Principiul de bază este combinarea materiilor și predarea interactivă. Un alt aspect important este libertatea dată școlilor de a alege anumite materii în funcție de preferințele elevilor.

Ce spunea Marian Staș despre reforma în Educație

Invitat în urmă cu câteva luni în emisiunea Piața Victoriei, difuzată de postul de radio Europa FM, profesorul Marian Staș a vorbit despre reforma în Educație. „Principala provocare va fi de a gîndi integrat. Sunt cel puțin două soluții: sînt foarte multe proiecte finanțate cu bani europeni, proiecte integrate de discipline de tip tehnic-ingineresc. A doua soluție este inerentă – duble sau triple specializări, fizică și chimie sau chimie și biologie. Însă soluția de secol XXI este formarea inițială pe filiera didactică, un proces de a produce altfel de profesori. Pledoaria mea fermă și explicită este pentru licență pentru profesia didactică – matematician înseamnă una, profesor de matematică înseamnă altceva”, a spus Marian Staș. Întrebat ce provoacă blocajele din sistemul de educație care îi fac pe elevi să se plângă de orele prea multe, de temele prea multe și de greutatea ghiozdanelor, Marian Staș a răspuns: „Primul blocaj este cel sindical – fără ghilimele. Planurile-cadru sunt proiectate ca să aibă profesorii norme și salarii, nu ca să le fie copiilor bine. De-aici, 15,17,19 materii cu ore și ore și ore, pentru că miza de proiectare este eronată. Al doilea motiv este tema obligativității orei de religie în trunchiul comun, aspect prins în legea organică. Este singura disciplină care este inclusă, ca articol, în Legea Educației”