fbpx

EXCLUSIV Secretarul de stat Luminița Barcari pleacă, prin autosuspendare, de la Ministerul Educației

Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Luminița Barcari a confirmat pentru Educație Privată că urmează să plece din funcția de la Ministerul Educației, cel puțin pe perio0ada campaniei alectorale.

”Voi candida pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Ialomița și mă voi autosuspenda din funcția de la minister. Dacă voi câștiga alegerile, atulnci voi rămâne la Consiliul Județean”, a declarat Barcari pentru Educație Privată.

Ea a precizat că va pune în practică această decizie în funcție de momentul la care data organizării alegerilor și calendarul electoral vor fi cunoscute,

 

În urmă cu o lună, Luminița Barcari a devenit subiectul unor controverse publice, după ce a făcut o declarație controversată, la postul de televiziune Digi 24, comentând subiectele de la Evaluare Națională.

”Subiectele au fost normale. (…) Un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5-6”, a spus Barcari. 

Întrebată de moderator ce notă crede că ar fi obținut dacă ar fi participat la proba de limba română, secretarul de stat a comentat: ”Au trecut ceva ani de când nu am făcut gramatică, deci nu știu ce notă aș fi luat.”

În urma declarației, Educație Privată a contactat-o pe Luminița Barcari, pentru un scurt interviu.

 

  • Ce ați vrut să spuneți atunci când ați afirmat că un copil care nu face meditații poate să ia nota 5-6 la proba de matematică?
  • A fost o exprimare nefericită și mi-o asum. Am vrut să spun că subiectele au fost accesibile, chiar si pentru un elev care in această perioadă a lucrat online, fără interacțiune cu profesorul și s-a pregătit singur. Mai ales că există și elevi care nu au avut acces nici la școala online. Știm că nu toți colegii nostri, mai ales in mediul rural, au avut acces la device-uri. Un copil conștiincios, care ar fi repetat materia parcursă în cei patru ani, ar fi reusit sa treaca acest examen.
  • Totuși, de ce v-ați referit la meditații? De ce sunt ele un factor în succesul la examen?
  • Știm foarte bine că fiecare păriunte își dorește, nu neapărat pentru că nu ar fi multumut la școală, dar are senzația că, printr-o muncă suplimentară cu un cadru didactic, insistând pe anumite teme, si șansele lui de reusită cresc.
  • Dar din ce ați afirmat reiese că partea cu meditațiile nu este o percepție, ci ele reprezintă un factor real în ecuația șanselor la examen.
  • Da, chiar a fost o exprimare greșită și, încă o dată, îmi asum acest lucru.