fbpx

Ștefan Pălărie: Generația care dă Evaluarea Națională arată cât de scăzut e nivelul de curiozitate pentru materiile alambicate predate de profesori obosiți și demotivați

Ștefan Pălărie

Senatorul USR Ștefan Pălărie afirmă că generația de elevi care astăzi au început simulările pentru Evaluarea Națională reprezintă o generație cu probleme complicate, cauzate de lipsa de reformă din sistemul de educație. 

Ce spune senatorul USR:

Astăzi încep la nivel național simulările pentru evaluarea națională pentru clasa a VIII-a. Mult succes tuturor elevilor, mult succes părinților!
Cei care astăzi, începând cu ora 9:00, vor da proba la limba română fac parte dintr-o generație în care deja clasa a VIII-a este debutul unei preadolescențe complicate, o generație cu doi ani școlari teribil afectați de pandemia COVID (cauzatoare de goluri de învățare pe care acum, în clasa a VIII-a, o mână de profesori inimoși și multe meditații încearcă să le recupereze), sunt o generație care nu doar că a semnalizat în evaluări internaționale un nivel minim de motivație în România față de participarea școlară, dar care, în plus, în toate interacțiunile, arată cât de scăzut este nivel de curiozitate pentru materiile alambicate predate de profesori obosiți și demotivați, cât de lipsite de aspecte practice și experimente sunt școlile urbane care și-au transformat laboratorul de biologie și de chimie, alături de bibliotecă, în săli de clasă, cât de desprins de realitate este întregul sistem școlar.
Ei sunt parte din generația cu un sistem de organizare al minții mai puternic dictat de tehnologie și conținuturile audio video de pe rețelele de socializare decât de cărțile citite, o generație ce suportă greu ritmul lipsit de dinamism, total nepractic și pedant al fluxurilor de informație vehiculate la școală.
Sunt elevii care se pregătesc să intre anul școlar viitor în învățământul liceal pe filiera teoretică, tehnologică sau vocațională, prin sistemul computerizat de opțiuni ce va ține cont și de media anilor V-VIII, o medie bazată pe note care nu mai corespund nici unei realități (inflația de note mari fiind și argumentul pentru care ministerul a crescut pragul bursei de merit de la 8,50 la 9,50). Sunt elevii care vor intra într-un învățământ liceal care de peste 10 ani nu are planuri cadru finalizate în urma reformei curriculare, nu mai vorbim de conținuturi și manuale moderne.
Sunt elevii care trebuie să plătească individual și colectiv prețul impotenței sistemului educațional românesc, prețul lipsei de prioritizare a finanțării adecvate a educației de către toți premierii recenți ai României, prețul lipsei de voință politică de a depolitiza educația românească și de a o lăsa pe mâna specialiștilor.
Astăzi simulăm evaluările naționale, păcat că de peste 30 de ani marii lideri ai țării se prefac că educă România.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.