fbpx

Ștefan Pălărie acuză o ”hoție” în Parlament: O lege despre mediatori a ajuns să amnistieze plagiatori

Ștefan Pălărie

Senatorul USR Ștefan Pălărie semnalează ceea ce el numește o ”hoție” în Parlament. El susține că o lege despre mediatori  educaționali în comunități defavorizate să amnistieze plagiatori.

Ce spune Ștefan Pălărie:

Suntem, din nou, martori ai hoției de cea mai joasă speță. Și nu oriunde, ci tocmai în Parlamentul României. Unde unii încearcă „să fure” legi. Metoda nu e nouă și ne amintește de Iordache și Nicolicea: avem un cal troian băgat într-o lege în care ne-am trezit cu prevederi despre cu totul altceva… despre doctorate și amnistia unor plagiatori!
Iată, pe larg, cum a ajuns o lege despre mediatori în comunități defavorizate să amnistieze plagiatori.
Vorbim de PLX614/2021, care a început drept una „inocentă”, avându-l ca principal inițiator pe deputatul Cătălin Zamfir Manea, de la minorități, dar contrasemnată de numeroși lideri PSD (inclusiv de Marcel Ciolacu) și PNL. Pe scurt, ea propunea ca la nivelul fiecărui inspectorat să mai fie adăugată încă o funcție de inspector specializat în comunități dezavantajate sau minoritate romă, dar și să elimine criteriul diplomei de bacalaureat pentru mediatorii școlari. Totul obișnuit până aici, chiar dacă problematic.
Mai departe începe nebunia.
Pasul 1 – Această inițiativă a trecut pe ordinea de zi a Comisiei de învățământ din Camera Deputaților în data de 15 februarie 2022. Raportul a fost, cu majoritate, unul de admitere cu amendamente minore adoptate.
Pasul 2 – În mod inexplicabil, inițiativa a fost retrimisă la Comisie. A ajuns din nou pe ordinea de zi a Comisiei de învățământ în data de 1 martie. În timpul ședinței, domnul Manea a explicat doar elemente generale și, după expunerea punctelor de vedere ale partenerilor sociali – părinți, elevi și alți membri ai Comisiei, președinta de comisie Natalia Intotero a supus la vot un raport de admitere „cu amendamente admise”. Doar că acele amendamente nu au fost supuse la vot în ședință nici individual, nici în grup. Nimeni nu bănuia ce avea să urmeze.
Pasul 3 – Parlamentarii s-au trezit cu un raport de admitere cu amendamente admise – printre care și o șopârlă mare cât un dinozaur, un amendament care nu are NICIO LEGĂTURĂ, nici cu inspectoratele și nici cu mediatorii școlari, dar care propune o uriașă fraudă: „amnistierea” tuturor plagiatorilor din doctoratele emise înainte de anul 2011.
Toate dovezile pot fi găsite în rapoartele emise de Comisie și în filmarea ședinței de pe 1 martie – filmare în care este evidentă încălcarea regulamentului Comisiei – cel în baza căruia toate amendamentele trebuie să aibă vot distinct înaintea votului pe marginea raportului comisiei.
Acest amendament „troian” – neprezentat membrilor comisiei nici înaintea ședinței și nici în timpul ședinței, nevotat și aterizat direct în raportul final al Comisiei – comite o atrocitate asupra legii educației naționale, de care probabil o grămadă de plagiatori abia așteaptă să profite.
Premeditare sau eroare? Oricare ar fi răspunsul, este absolut scandalos ce s-a întâmplat. Dorința unora de a salva plagiatorii cu titlul de doctor merge până la mijloace greu de închipuit, egale cu furtul comis de cei care au plagiat.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.