Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, adresează un apel către școli de a folosi în procesul de predare datele despre gradul de rezolvare a fiecărui item de la simularea Evaluării Naționale.
„Este pentru prima dată când școlile pot să vadă exact ce trebuie remediat, pentru că dispun de date care le arată ce itemi au fost rezolvați și care nu au fost rezolvați, atât pe școală, cât și la nivel de clasă. Faptul că la simulare am utilizat platforma de evaluare digitalizata le oferă informații despre gradul de rezolvare a fiecărui item, iar asta înseamnă, de fapt, o ghidare a procesului de învățare la nivelul fiecărei școli și al fiecărei clase. Este o șansă în plus pentru elevi și pentru profesori și rugăm școlile să folosească aceste date ca pe o resursă în procesul de predare”, a afirmat Sorin Ion, într-o declarație transmisă către Educație Privată.
CONTEXT
Ministerul Educației a centralizat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național. Potrivit unei sinteze transmise de instituție, peste 57% dintre elevi au luat note între 1 și 4,99 la proba de matematică.
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:
I. Limba și literatura română – număr note mai mari sau egale cu 5: 121.759 (73,98%)
II. Matematică: număr note mai mari sau egale cu 5: 69.347 (42,37%)
III. Limba și literatura maternă – număr note mai mari sau egale cu 5: 8.161 (82,93%)
Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.
În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației afirmă că dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competențele vizate prin evaluarea națională. În acest sens, instituția a atașat un extras din platforma de evaluare digitalizată din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro).
La nivelul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație se va efectua o analiză a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora.
Informațiile care permit astfel de analize pe itemi sunt disponibile și la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ.