fbpx

SONDAJ ONLINE: Ce își doresc părinții de la noul an școlar. Spune-ți și tu părerea!

Photo 131140535 © Tero Vesalainen | Dreamstime.com

ce își doresc părinții

Începutul fiecărui an școlar vine mereu la pachet cu așteptări ale părinților legate de sistemul de educație în general și de sistemul în care va performa copilul lor, în particular. Ne-am propus să aflăm, în cadrul unui research comun, care sunt așteptările generice ale părinților români legate de școală.

Într-un sistem de învățământ în care rolul părintelui este extrem de vizibil și a cărui implicare se reflectă direct în performanța elevului, părerea/viziunea acestuia ar trebui, cel puțin, luată în considerare.
Însă dialogul dintre părinți și factorii decizionali/decidenți se întâmplă rar și, de cele mai multe ori, prin intermediul unor organizații.

Schimbările din educație se petrec uneori de la an la an, cu impact asupra tuturor actorilor implicați în sistemul educațional, iar acela este momentul în care spațiul public se aglomerează cu discuții și opinii despre ce este bine și rău, fără a avea, însă, o finalitate.

Exprimarea acestor opinii nu reprezintă doar un drept fundamental, ci și o necesitate – fără implicarea părinților, performanța școlară a oricărui elev, mai ales în primii ani de școală, poate fi deficitară, iar rezultatul nefavorabil: în 2020, rata abandonului școlar din România a fost de 15,5, una dintre cele mai mari rate de abandon școlar din Europa. Un sfert din copiii României au abandonat prematur școala, cei mai afectați fiind cei din zona rurală.

Este, așadar, necesar ca părinții să vorbească despre temerile lor și să participe activ în luarea deciziilor care schimbă parcursul educațional al copiilor lor – acesta este și motivul realizării acestui studiu, în cadrul unui parteneriat între D&D Research și Educație Privată.

Studiul este menit să ofere o viziune de ansamblu asupra modului în care părinții văd procesul educațional și performanța școlară a elevilor și profesorilor deopotrivă.

Participă și tu la sondaj, aici:

https://survey.alchemer.eu/s3/90484623/262f189c2209

 

Sursă imagine: https://www.dreamstime.com/unhappy-disappointed-customer-giving-low-rating-negative-feedback-survey-unhappy-disappointed-customer-giving-low-image131140535

1 comment

  1. Ionela Pop spune:

    1) Egalitate intre toți copiii indiferent din ce forma de învățământ provin: stat sau privat. Si copiii de la privat merita burse pentru eforturile lor.
    2) ore adevărate de consiliere, de orientare profesională (clasa a VIII si clasa a XII). Prezentarea de facultăți, secții existente. Multi elevi de clasa a XII nu cunosc ce posibilități exista.
    3) programe (de lunga durata, nu o ora sau doua) de conștientizare a pericolului consumului de droguri si de alcool (gimnaziu si liceu). Acestea sa cuprindă persoane care S-au confruntat cu aceste probleme, care pot sa răspundă sincer întrebărilor adolescenților (nu un polițist pe care copiii nu-l vor lua in serios). Sa se ofere informația corecta, nu doar ce am vrea sa se știe.
    4) aerisirea Conținutului materiilor. Mult prea multă informație, la prea multe materii in același timp.
    5) teme pentru nivelul vârstei. Exista destul de multi profesori care dau teme cu grad ridicat de dificultate. Copiii ajung sa nu facă aceste teme (nu reușesc) si le lucrează părinții (cei care mai știu)
    6) ar fi multe de schimbat

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.