Sindicatele protestează față de ideea ca normele didactice să fie majorate

Trei sindicate din învățământ protestează față de intenția ca normele didactice să fie majorate, idee despre care spun că ar aparține grupului de lucru de la Palatul Cotroceni.

Un astfel de proiect nu există, în acest moment, asumat la nivel oficial. G4Media a relatat, însă, pe surse, că una dintre măsurile discutate în cadrul gruplui de lucru care schițează viitorul program de guvernare este creșterea normei didactice la profesori, în paralel cu scăderea birocrației obligatorii. 

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ și Federația Națională Sindicală „Alma Mater“ transmit, într-un comunicat, că, din punctul lor de vedere, ”o asemenea măsură este nu doar inoportună, ci și profund nedreaptă, cu consecințe grave asupra calității actului educațional, a sănătății mentale a profesorilor și a viitorului învățământului românesc.”

”Creșterea numărului de ore de predare săptămânale va conduce inevitabil la:

📍1. Scăderea calității actului educațional – Un profesor suprasolicitat nu mai are timpul necesar pentru pregătirea lecțiilor, pentru corecturi și evaluări, pentru dezvoltarea profesională sau pentru implicarea în activități extracurriculare. Într-o societate modernă, accentul trebuie pus pe calitate, nu pe cantitate.
• Epuizarea și demotivarea cadrelor didactice – Meseria de dascăl presupune nu doar transmiterea informațiilor, ci și empatie, răbdare, energie și creativitate. Prin supraîncărcarea normei, profesorii vor resimți o presiune psihică și fizică crescută, ceea ce va conduce inevitabil la „burnout“ și plecări din sistem. În condițiile în care timpul pentru pregătirea lecțiilor, corectarea lucrărilor, consilierea elevilor și dezvoltarea profesională continuă este deja limitat, orice creștere a normei afectează grav echilibrul muncă-familie;
• Descurajarea tinerilor să urmeze o carieră în învățământ – În loc să facem profesia didactică mai atractivă, riscăm să o transformăm într-o alegere de sacrificiu, accentuând criza de personal calificat și cu vocație
2. Compromiterea misiunii educației – Educația nu poate fi tratată ca o simplă industrie de producție, în care eficiența se măsoară prin cantitate. Profesorii nu pot fi transformați în „roboți de predare”. În multe școli, profesorii sunt deja implicați în activități suplimentare: comisii, proiecte, consiliere, activități remediale, toate neincluse în norma didactică.”, afirmă sindicatele.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.