fbpx

Sinan Kosak, director ISB: ” Educația nu este ca orice altă afacere. Este vorba despre modelarea vieții următoarelor generații”

Sinan Kosak, directorul International School of Bucharest, explică, în interviul pe care l-a acordat Educație Privată, cum se vede situația învățământului din perspectiva unei școli private care vrea să își pregătească elevii pentru profesiile viitorului.

Antreprenoriatul în educație. Care sunt părțile bune, care sunt părțile grele, ce este posibil și ce nu este posibil?

Ca antreprenor, trebuie să planifici foarte atent și să îți asumi anumite riscuri. Educația nu este ca orice altă afacere și nu poate fi gândită în termeni de profit sau pierdere pentru că în cele din urmă este vorba despre modelarea vieții următoarelor generații. Apar mereu metode noi, cercetări și studii de caz, iar partea bună este că educatorii tind mai mult să își împărtășească ideile și sunt dornici să lucreze în echipă. Partea dificila este că suntem obligați să urmăm un conținut curricular deja prezentat și trebuie să îi pregătim pe studenții noștri pentru diferite teste pentru a intra la o universitate sau pentru a avea o carieră. Antreprenoriatul va găsi mai mult spațiu dacă ne concentrăm mai mult pe creativitate și construirea de abilități și mai putin doar pe transmiterea conținutului pentru aceste teste.

Care sunt valorile de bază ale ISB în ceea ce privește actul de educație? Există standarde obligatorii pentru o școală de succes?

Avem trei valori fundamentale la ISB: Învață, Respectă și Reușește. Robert Quinn, profesor la Universitatea Michigan, spune: “indiferent de ce spun ei sau cum se comportă, fiecare copil dorește să învețe, să fie respectat și să aibă succes”. Ambiția noastră este de a construi o comunitate de studenți, părinți și profesori care sunt deschiși să învețe mereu lucruri noi, care respectă fiecare persoană, fiecare credință și opinie, au grija mediului în care trăiesc și sunt indivizi creativi și de succes care contribuie la comunitatea globală. Cred că o școală de succes ar trebui să se concentreze asupra acestor valori fundamentale și să faciliteze un mediu sigur și de susținere care să îi pregătească pe studenții noștri cu cele 4 competențe necesare secolului XXI, gândirea critică, comunicarea, creativitatea și colaborarea. În plus, acreditările și apartenența la grupări internaționale, precum Consiliul Școlilor Internaționale, Cambridge, COBIS și Bacalaureatul International  împreună cu cei 23 de ani de experiență în domeniul educației, definesc cultura organizațională a ISB.

Copiii de astăzi vor deveni adulți într-o societate care va fi diferită de cea în care trăim acum. Care sunt instrumentele esențiale pe care ISB le oferă elevilor?

Așa cum auzim cu toții din ce în ce mai des, în zilele noastre pregătim studenții pentru locurile de muncă care încă nu există. Tehnologia este unul din instrumentele esențiale, dar trebuie utilizată doar atunci când dezvoltă și implică activ studenții. Noi numim aceasta abordare cadrul Triple-E. Dacă lecțiile nu sunt planificate pe baza acestui cadru, tehnologia ar fi doar o jucărie sau o distragere a atenției. Un alt instrument este acela de a oferi studenților noștri toate mijloacele de care au nevoie pentru a-și dezvolta potențialul. Când spun “mijloacele” vreau să spun tot ce au nevoie: consiliere, timp, îndrumare, motivare, sprijin, activități extra-curriculare, facilități – o școală unde deprinderile sunt dezvoltate pentru viitor.

Cum îi motivați pe profesori la ISB?

ISB promite să fie un loc de muncă prietenos în care toți se simt apreciați. Noi vedem fiecare membru al personalului nostru ca un atu pentru școala noastră. Ne sprijinim profesorii și oferim oportunități variate și continue de dezvoltare profesională. Cred că suntem una dintre puținele școli internaționale din România care au un buget generos pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice. Avem aproximativ 100 de profesori de diferite naționalități. Colaborarea cu o comunitate atât de diversă, care împărtășește aceleași valori fundamentale, oferă profesorilor noștri o oportunitate excelentă pentru viața lor profesională. Promovăm în mod activ bunăstarea și ne asigurăm că toată lumea este familiarizată cu politica noastră de siguranță și protecție.

Bune practici în sistemul de învățământ privat. Care sunt cele mai importante coordonate pentru ISB, în această privință?

ISB dorește să-și construiască propriile bune practici în contextul nostru școlar. Le împărtășim cu mândrie periodic, prin intermediul revistei școlare “ISB Insight”. Cititorii “ISB Insight” vor găsi articolele scrise direct de profesorii noștri, care experimenteaza și împărtășesc ceea ce funcționează cu adevărat pentru studenții noștri. “Talk for Writing”, abordarea tematică în învățământul primar, „Enterprise Week”, învățarea unui instrument muzical timp de 30 de minute, învățarea bazată pe proiecte, ISB Talks, PTA Breakfasts și atelierele pentru părinți, Golden Time, concursuri de talent, Weekend Academy, serbarea realizărilor elevilor. Acestea sunt câteva exemple de bune practici pe care le pot menționa acum.

Cum reușește ISB să construiască și să dezvolte interacțiunea cu sistemele educaționale internaționale?

ISB este primul centru de examinare Cambridge din România și a doua școală pe deplin acreditată de Consiliul Școlilor Internaționale. Programul Cambridge IGCSE împreună cu programele de Bacalaureat Internațional (IB) oferă un sistem educațional larg și echilibrat, fapt ce ii conferă școlii noastre originalitate. Suntem întotdeauna în relații foarte bune cu organizații internaționale bine cunoscute și respectate, cum ar fi COBIS, ACES, Duke of Edinburgh Award Programme, Eco-Schools și British Council. Datorită apartenenței la grupări internaționale și a acreditărilor noastre, suntem capabili să ne alăturăm rețelei de școli de succes și să ne bucurăm de creșterea calității educației noastre în relație cu standardele globale. De asemenea, este plăcerea mea să anunț că acum urmărim acreditarea de către British Schools Overseas (BSO). Pot spune că suntem într-o continuă perfecționare și ne propunem întotdeauna să ne aliniem cu cerințele comunității noastre, în timp ce lucrăm în armonie cu partenerii noștri internaționali.