fbpx

Simion Hăncescu (FSLI): ”Randamentul elevului în online e la 50%”

Randamentul de instruire a elevilor în metoda „şcolii online” este la jumătatea randamentului elevului în metoda şcolii clasice, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hăncescu.

„Toată lumea recunoaşte că nu poate fi înlocuită învăţarea clasică. Dacă nu este profesorul faţă în faţă cu elevul, randamentul e undeva la 50%. Şi asta nu e numai la noi, ci pe toată planeta, toată lumea recunoaşte că învăţarea clasică este singura care trebuie să rămână şi, indiferent unde va ajunge tehnologia, trebuie ca elevii să vină la şcoală, pentru că nu vor reuşi, randamentul e mic. Dacă nu interacţionezi direct cu elevul, să-l întrebi dacă a înţeles sau nu a înţeles, va fi complicat să faci treaba asta la distanţă, va fi aproape imposibil”, a apreciat preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.

Liderul sindical a subliniat şi că este imposibil de implementat învăţământul online până la clasa a IV-a.

„Va fi problema cu clasele I-IV, sau clasa pregătitoare şi clasele I, II, III, IV, pentru că nu se poate pune problema învăţării online la aceşti copii. Ne gândim că e vorba de a-i învăţa primele lucruri legate de scriere, să-i înveţi pe copii liniuţe sau bastonaşe e imposibil s-o faci online. Va fi imposibil. Aici nu cred că are cineva o soluţie în acest moment, pentru că nu cred că va fi învăţare online”, a precizat Simion Hăncescu.

CONTEXT

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat, la Radio France International, că o decizie în privinţa începerii anului şcolar va fi luată în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice şi a precizat că, cel mai probabil, scenariul ”hibrid”, în care, prin rotaţie, unii elevi vor merge la şcoală, iar alţii vor face ore online, ar putea fi pus în practică.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.