fbpx

Silvia Lăuneanu, profesor de muzică la International Premium School of Bucharest: Aici am găsit Oameni gata să-mi ofere sprijin în toate proiectele îndrăzneţe pe care le-am propus

Respiră muzică prin toţi porii, iar asta se vede în pasiunea cu care se dedică domeniului artistic. Cântăreaţa Silvia Lăuneanu îmbină dragostea pentru muzică cu dragostea pentru copii. Față cu vioara a ales să le fie dascăl elevilor de la International Premium School of Bucharest, acolo unde muzică se îmbină armonios cu joacă şi dorinţa de a fi mai bun pe zi ce trece.

Mai multe informaţîi despre bucuria de a fi dascăl, despre mediul de lucru şi atmosfera în şcolile private, aflăm în rândurile de mai jos.

De pe scenă, la catedră. Ce te-a determinat să alegi o carieră în învăţământ?

De pe scenă, la catedră, apoi pe scenă … din nou la catedră şi…tot aşa. 🙂 Combin viaţa de artist cu cea de pedagog. Când  a apărut Alexandru (băieţelul meu) fireşte că s-au produs şi marile schimbări. Atunci am simţit că trebuie să mă domesticesc puţîn:).

Am acceptat doar concerte şi evenimente cât mai aproape de casă. Viaţa de artist, de performer, nu este neeapărat compatibilă cu cea de familie. O proaspătă mămică nu poate să-şi lase copilul acasă  şi să plece la sute de km distanţă în concerte. Zis şi făcut! Eram la New York (acolo m-am stabilit în urmă cu 5 ani şi tot acolo s-a născut şi Alexandru) şi fiind o persoană foarte activă am hotărât să predau muzică în şcoli. Practic, acolo mi-am descoperit această nouă vocaţie. Mi–a plăcut foarte mult să lucrez cu cei mici, iar experienţa mea de scenă m-a ajutat enorm.

Pentru că nişte probleme familiale m-au readus în România pentru o perioadă nedeterminată, m-am bucurat foarte mult când mi s-a propus colaborarea cu International Premium School Of Bucharest.

Şi uite aşa îmi îmbunătăţesc calităţile şi în învăţământ. Nu spun gratuit acest lucru. Chiar simt că m-am dezvoltat personal foarte mult şi am învăţat teribil de multe lucruri de la toţi copiii cu care am lucrat.

Pentru că măiestria unui dascăl constă în construirea unei relaţîi între el şi elevii săi, Silvia Lăuneanu încearcă să iasă din tiparele clasice ale orelor de muzică şi să atragă copiii spre muzică printr-o abordare diferită.

 

Cum arată o oră de muzică la International Premium School of Bucharest?

Neconvenţională şi creativă.

Sunt o persoană foarte atentă la detalii, ordonată, intuitivă şi reacţionez cu calm în situaţîi de stres. Cred că este foarte important că profesorul să aibă întotdeauna o atitudine degajată, pozitivă (chiar glumeaţă), să reuşească să anticipeze reacţiile emoţionale ale elevilor.

Orele mele sunt bine structurate. Îmi doresc să deşablonizez practicile educative şi să contribui la flexibilizarea sistemului de învăţare. Încep întotdeauna prin mici discuţîi personale. Mă interesează sincer ce au mai făcut, cum se simt în ziua respectivă, dacă sunt pregătiţi pentru noi provocări muzicale. Apoi fireşte că urmez lecţiile din programă. Partea a două a orei este dedicată în exclusivitate proiectelor noastre extra (aici vorbim despre evenimente foarte mari pe care le lucrăm împreună).

Finalul orei este că o recompensă. Le ofer câteva minute de jocuri muzicale, concursuri, tot felul de activităţi menite să-i bucure şi să-i relaxeze.

Ce activităţi legate de muzică ai în plan alături de cei mici pentru anul 2020?

Multe şi măreţe. 🙂

Avem deja în palmares o mare reuşită. Un spectacol de tip musical – Povestea Omului de Zăpadă – pe care l-am pus în scenă la sfârşitul anului trecut.

A fost un succes! Un musical înseamnă un show complex şi teribil de greu de realizat. Aici se îmbină teatrul cu muzică, dans, mişcare scenică, proiecţîi, sonorizare, lumini. Tot!  Aceşti mici elevi au fost eroii mei. S-au autodepăşit, au lucrat 3 luni că nişte artişti profesionişti. Prin aceste spectacole foarte mari încurajez şi dezvolt spiritul lor artistic, dezvoltarea imaginaţiei, a simţului estetic, creşterea încrederii în sine prin crearea sentimentului de împlinire şi bucurie a reuşitei. De aici, de la această vârstă poţi trasă drumul unui viitor performer.

Pentru 2020 planurile sunt de asemenea foarte mari şi clare. Pe 30 martie organizăm un concurs de muzică, iar în luna iunie vom avea o nouă premieră. “Căţeluşul fără nume”. Un alt show la care deja am început să lucrez.

Sunteți invitaţîi noştri. 🙂

Prin ce se diferenţiază International Premium School of Bucharest de alte şcoli private?

Nu am colaborat cu alte şcoli private din România că să pot face o comparaţie, dar pot spune ce am găsit  aici. O igienă ireproşabilă, lumina naturală inundă cele 18 săli de clasă, laboratoare modern utilate, cabinete de specialitate, bibliotecă, sala de sport,  bazin de înot, teren de tenis, teren de  fotbal, sală de mese unde elevii primesc gustări şi prânz preparat că acasă. Probabil că dispunem de cea mai mare şi performantă sală de spectacole. Un personal dedicat şi prietenos. Cred că este mediul perfect în care un copil se poate dezvoltă armonios din toate punctele de vedere.

A optat să colaboreze cu International Premium School of Bucharest pentru că aici a găsit OAMENI, oameni dedicăţi copiilor şi meseriei pe care o practică. Bucuria de a fi dascăl, de a vedea că elevul “şlefuit de ține” prinde aripi pentru a-şi crea propriul drum este cea mai mare satisfacţie în această profesie.

 

Cum ai descrie echipa de profesori ai International Premium School of Bucharest?                                                                                                                

Bine punctat! O echipă. Orice loc prinde viaţă datorită oamenilor.

Mă bucur să fac parte dintr-o echipă de profesionişti în educaţie. Este foarte important startul în viaţa unui copil. Baza pe care se construieşte întregul lui parcurs profesional.

Aici am găsit caractere frumoase. Oameni gata să-mi ofere sprijin în toate proiectele îndrăzneţe pe care le-am propus. Oameni care au fost gata să-mi împărtăşească din experienţa lor pedagogică, fiind mult mai experimentaţi decât mine la acest capitol. Oameni dedicăţi, empatici, atenţi la necesităţile fiecărui copil în parte. Într-un cuvânt, şi poate cel mai important cuvânt…OAMENI!

Ce metode educaţionale sunt folosite la International Premium School of Bucharest (exclusiv curriculumul naţional sau un mix de programe de stat abordată prin metode alternative sau internaţionale)? 

Cred că metodele educaţionale  folosite la International Premium School Of Bucharest pot demonstra că se poate!

Se poate aduce inovaţie în curriculum-ul naţional şi putem fi un exemplu prin acţiunile nostre practice.

Ce metode sunt folosite pentru monitorizarea progresului elevilor? 

Mă voi rezumă strict la acţiunile legate de muzică. Orele şi clubul Little Broadway Music Club, pe care îl conduc.

În primul rând, am făcut evaluarea potenţialului muzical-artistic al fiecărui copil în parte.

Evaluarea calităţilor şi abilităţilor.

  1. Ritmul este foarte important deoarece stă la baza studiului oricărei activităţi care implică muzică.
  2. Urechea muzicală este capacitatea de a redă cu vocea ceea ce aude urechea.
  3. Memoria muzicală presupune audierea, apoi recunoaşterea unor note sau identificarea unor fragmente melodice.
  4. Atitudine şi motivaţie, importante pentru prestaţiile scenice viitoare.
  5. Disciplină.

Acesta este doar începutul.

În evaluarea intersemestrială urmăresc verificarea cunoşțînţelor elevilor şi abilităţile obţinute în urmă orelor de educaţie muzicală.

Ex: Receptarea unor cântece şi a unor elemente simple de limbaj muzical. Aici bifez dacă este realizat acest punct sau în curs de rezolvare.

Fiecare elev este evaluat în detaliu. Spectacolele şi evenimentele extra pe care noi le organizăm la International Premium School Of Bucharest sunt dovadă clară că există progres.

Care au fost motivele pentru care ai ales o şcoală privată?

Am fost învăţată să colaborez. 🙂

Am acceptat cu bucurie pentru că International Premium School Of Bucharest este sora mai mare a Grădiniţei Prietenii Mei. Această grădiniţă este a două casă a lui Alexandru. E fericit acolo! Nu este asta cea mai mare garanţie că lucrurile sunt făcute bine?

Prima mea vizită la şcoală m-a lăsat cu o impresie foarte bună. Am intrat în laboratorul de muzică şi am ştiut că acolo voi face lucruri mari. Aşa am simţit! Acum… îmi ţîn promisiunea!

 

De ce ar opta părinţîi pentru o şcoală privată în ceea ce priveşte educaţia copiilor lor?

Cred că este o decizie pe care fiecare familie o ia în funcţie de necesităţi, relocări, interese, recomandări … şi poate fi o lungă listă care conduce la alegerea unei şcoli.

Eu îmi doresc pentru copilul meu o şcoală în care să se pună accent nu numai pe cunoşțînţele teoretice, ci şi pe dezvoltarea personală. O şcoală în care să înveţe să comunice, să relaţioneze, să pregătească şi să susţînă proiecte, să înveţe limbi străine, să cânte, să danseze, să facă sport, să aibă provocări, să înveţe totul prin metode interactive. Nu în ultimul rând, să meargă cu plăcere acolo.

Cred că şcoala noastră întruneşte toate aceste cerinţe ale mele. În rest, cum am spus, este decizia fiecăruia.

Unul din dezavantajele cel mai des vehiculate în ceea ce priveşte învăţământul privat este acela că nu se face şcoală. Care este opinia ta vizavi de acest subiect?

Chiar cred că educaţia porneşte de acasă. Părintii au un rol esenţial în educarea copilului.

Părinţîi sunt cei care trebuie să-şi pregătească copilul pentru nouă etapă din viaţa lor: şcoala.

Părinţîi şi profesorul trebuie să fie coechipieri perfecţi în educarea copilului.

Părinţîi trebuie să fie absolut cinstiţi cu ei şi să fie conştienţi de plusurile şi minusurile copilului.

Părinţîi trebuie să aibă în permanenţă  o relaţie de comunicare cu profesorul. Împreună să stabilească şi să urmărească aptitudinile copilului şi apoi să le dezvolte.

Comunicarea rezolvă aproape orice fel de problemă. Când părintele se interesează constant de evoluţia copilului său îi va fi mai uşor să identifice punctele slabe ale celui mic şi să-l ajute să evolueze.

Sunt multe de spus. Sunt un profesor de modă nouă şi o mamă de modă veche. Ce înseamnă asta?

Înseamnă că nu sunt de acord că părinţîi să vină să certe profesorii pentru lipsa de performanţă a copilului lor. De acasă elevul trebuie să plece cu ideea clară că la şcoală sunt nişte reguli. La şcoală sunt “nişte“ oameni care îşi doresc foarte mult să le împărtăşească din cunoşțînţele lor. Nişte oameni care merită respect şi apreciere. În mâna părintelui este cheia reuşitei copilului. Profesorul doar ajută şi încununează acest efort comun.

Concluzie: şcoala privată, şcoala gimnazială International Premium School Of Bucharest oferă toate mijloacele ideale pentru o dezvoltare cât mai armonioasă a elevilor. Este o şcoală prietenoasă, pune mare accent pe triada elev-şcoală- părinţi, pregăteşte şi formează o nouă generaţie de tineri Premium.

Există deosebiri între modelele de predare, de învăţare şi de evaluare din domeniul privat faţă de cel de stat?

Probabil că da. Niciodată nu am predat într-o şcoală de stat, dar am fost elevă şcolilor de stat.

Aş sublinia doar avantajele unei şcoli private:

Ø  Se practică învăţarea centrată pe elev, care este posibilă datorită numărului mic de elevi dintr-o clasă.

Ø  Copiii sunt încurajaţi să participe la diverse proiecte, concursuri, tabere tematice.

Ø  Este încurajată învăţarea prin activităţi practice şi de grup.

Ø  Se acordă o importanţă deosebită educaţiei nonformale. Sunt incluse activităţi extracurriculare: arte, robotică, muzică, teatru, ştiinţe.

Un mesaj pentru cititorii Educaţie Privată.

Dragii mei,

Am dat răspunsuri în detaliu şi sper că aţi găsit în acest interviu măcar o informaţie care să vă fie folositoare pe viitor.

Vă doresc un 2020 de excepţie şi să faceţi cele mai potrivite alegeri!