fbpx

Șeful FNAP-IP, despre vizele de flotant din școlile ”de fițe”: Elevii de gimnaziu vor învăța în curtea școlii, în viitorul apropiat

Sursă foto: https://scoala195.invatamantsector3.ro/

Iulian Cristache, șeful Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, spune că organizația sa a făcut tot ce se putea pentru a opri fenomenul vizelor de flotant, care creează supraaglomerare în școlile ”de fițe”.

Cristache afirmă că, în viitorul apropiat, elevii din gimnaziu vor învața în sălile de sport, chiar și-n curtea scolii.

Ce spune Iulian Cristache:

Așa cum v-am informat, azi am participat la şedința CDS.
Principalul subiect de discuție l-a constituit Metodologia înscrierii copiilor în învățământul primar..
De 3 ani, tot încercăm să reducem fenomenul vizelor de flotant, să oprim bișnița și falsurile în înscrisuri, să nu ne mai batem joc de sistemul educațional.
De ce spun asta? Simplu: U.Î trebuie să îşi fundamenteze corect cifra de școlarizare, adică să își dea seama că nu pot solicita un număr de clase care bulversează tot programul de funcționare (ore de curs cu durată redusă, 3 schimburi, clase primare care învață după-amiaza etc).
Din păcate, directorii sunt obligați, dpdv legal, să accepte vizele de flotant.

Și nu vorbesc doar despre cei care vin din alte județe, ci şi despre acei părinți care locuiesc în orașe și constată, brusc, în perioada înscrierilor, că au nevoie de viză, fix langă o şcoală de fițe.
Ce se întâmplă în urma acestui fenomen?
Se ajunge la situația în care, dimineața, învață cei din CP(uneori chiar în 2 schimburi: de la la 8-11 și de la 11-14), după ora 14, directorul e obligat să înghesuie toate clasele din gimnaziu și să reducă ora de predare/învățare/evaluare.

În loc de 50 de minute, ora devine de 45, 40, chiar și 35!
E bine?
Logic că NU!
DAR, NU SUNTEM AUZIȚI!
În viitorul apropiat, cei din gimnaziu vor învața în sălile de sport, chiar și-n curtea scolii.
Sau clasele vor fi mutate în alte UÎ, din proximitate, în situația în care există școli lângă cele de fițe, care au spațiu disponibil.

Da, e adevărat că directorii trebuie să dea drumul la consorții, e adevărat că e nevoie de un efort colectiv: școală+CL+părinți pentru a identifica noi spații.
Noi spații, nu construcții de noi școli (cu excepția cartierelor noi) pentru că sunt școli limitrofe care pot școlariza elevii care provin din aceste școli de fițe.
Pe această speță, am făcut tot ce se putea. Mai mult de atât, chiar nu mai știm ce și cum să facem…

În altă ordine de idei…
Din cauza pandemiei, în calendarul ultimului an s-a eliminat procedura prin care școlile își puteau promova oferta educațională: Ziua Porților Deschise.
Am solicitat să reapară în metodologie, fără a exista obligativitate. Nu am reușit nici asta, dar ni s-a promis că nu se va interzice și că ISG vor fi informați, în prima video-conferință.

De asemenea, privitor la constituirea formațiunilor de studiu și repartizarea elevilor în clase, am solicitat să existe o procedură unică, la nivel național, cu obligativitatea de a fi aplicată, să eliminăm procedurile elaborate de ISJ-uri, cu titlu de recomandare supusă aprobării CA al UÎ. Și această propunere a fost respinsă.
Cam astea au fost discuțiile din ședința de astăzi…

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.