Ministerul Educației a lansat în consultare publică metodologiile privind înființarea și organizarea programelor de studii universitare de licență „Educație timpurie” și „Pedagogia învățământului primar”.
Cele două programe de studii universitare de licență vor asigura formarea competențelor necesare cadrelor didactice pentru dezvoltarea intelectuală, socială, fizică și emoțională a copiilor.
În complementaritate cu disciplinele consacrate, viitorii profesori pentru educație timpurie vor studia:
📚 Neuroștiința educației
📚 Joc și învățare în copilăria timpurie
📚 Dezvoltarea limbajului, a comunicării, a premiselor citirii și scrierii la copilul mic
📚 Comunicarea și colaborarea cu familia
De asemenea, în complementaritate cu disciplinele consacrate, viitorii profesori pentru învățământ primar vor studia:
✏️ Educație ȘTIAM (științe, tehnologie, inginerie, artă și matematică)
✏️ Pedagogie digitală. Medii virtuale de învățare
✏️ Managementul clasei și dezvoltarea abilităților socio-emoționale
✏️ Management personal, reflexivitate și dezvoltare continuă în profesia didactică.
Programele asigură între 6 și 12/14 credite pe semestru pentru practica pedagogică, care trebuie să se desfășoare în unitățile de învățământ cu particularități diferite, inclusiv un număr ridicat de antepreșcolari/preșcolari/elevi în risc de excluziune școlară.
Documentele supuse consultării publice sunt disponibile aici.
Propunerile și sugestiile cu privire la proiectul supus consultării publice pot fi trimise în următoarele 10 zile calendaristice (de la data publicării) pe adresa de e-mail [email protected].
„Saracele” universitati, nu mai au studenti si fac orice pentru a-i mai atrage cu ceva ce ME a impus, peste noapte! Daca o persoana, absolventa de PIPP, ar participa la un program de formare, de scurta durata, nu ar fi suficient, nu? Trebuie, neaparat, sa mai absolve o facultate! In loc sa se solicite competente si abilitatai, se solicita diplome!