”Școala WOW!”, miza Laboratorului de Bune Practici ”Educație Privată”. Cum a fost la prima ediție

”De când am intrat în învățământ, primul meu reflex a fost de a vedea ce nu merge, că nu merg multe, și cine-i vinovat, și am găsit, cu precizie, 231.455 de vinovați: ministrul, sistemul, programele școlare, manualele, o grămadă! Toți erau vinovați. La mine nu m-am uitat, să văd ce nu merge.

Când ajunge acasă, copilul este întrebat de părinți: cum a fost la școală? ”Bine”.  E atât de cunoscut reflexul ăsta. M-am întrebat: noi ce putem să facem? Până la lucrurile mari, de sistem, ce pot eu să fac și ce pot colegii mei, din cancelaria unde lucrez? Ne dorim să facem lucrul ăsta. Cum să facem noi ca, pentru copiii care sunt în fața noastră, învățarea să aibă sens și să aibă logică? Vreau să se ducă acasă și, când este întrebat cum a fost la școală, să spună: WOW!!!”

Intervenția lui Marcel Bartic, director Little London Internațional Academy, a fost aceea care a exprimat perfect sensul Educației pe care o merită fiecare elev din zilele noastre. Prima ediție a Laboratorului de bune practici ”Educație Privată”, desfășurată pe 26 septembrie, la Institutul Francez, în cadrul Bucharest Science Festival a fost în primul rând despre ideea că Educația din România are nu doar nevoie urgentă de schimbare, dar are și mulți oameni pregătiți și care doresc să participe la această schimbare. Indiferent că vorbim de școlile particulare, de cele publice sau despre oameni care activează în alte domenii, resursele pe care le poate furniza fiecare dintre noi, atunci când sunt unite și asumate, pot să transforme din nou Educația într-o miză prioritară pentru societate și pentru cei care iau deciziile.

Marcel Bartic@Laboratorul de bune practici "Educație Privată".

Publicată de Little London International Academy pe Miercuri, 26 Septembrie 2018

 

”Mi-am dorit dintotdeauna ca școala să fie altceva decât este în acest moment și sunt multe lucruri de schimbat. Eu sun un om căruia îi place în clasă, cu copiii. Dacă este un loc în care eu mă simt acasă și în care efectiv simt zi de zi, oră de oră că este cel mai fain loc de pe lumea asta, e în clasă cu copiii. Mă simt extraordinar în fața lor. Poate că asta spune cel mai mult că un om trebuie să fie la catedră. Ce mi-am dorit de când sunt în învățământ a fost să îi fac pe copiii din fața mea să spună WOW! Zilele acestea, a fost Bucharest Science Festival și au fost mai mulți copii de la noi de la școală care au fost acolo. Știți cum au venit înapoi? WOW!!! Și copilul meu, tot drumul până aici, mi-a spus: WOW, cât de tare a fost! Hai să facem și noi, profesorii, să fie WOW la noi în clasă!”, a spus tot Marcel Bartic

educatie privata laborator

Paul Balogh

Paul Balogh, Co-Founder/CEO  Lean Forward, companie care produce Hypersay, a prezentat experiența lui:  ”Ne-am ocupat cu manuale digitale multă vreme, dar am observat în timp că profesorii nu sunt foarte interesați de manualele digitale. În Marea Britanie, manualul este doar unul dintre instrumentele potențiale care sunt folosite la ore. Cele mai multe sunt ignorate, sunt puse în dulap, doar ca să fie părinții liniștiți că au dat banii pe ceva. Dacă profesorii își propun să folosească ceva digital, de cele mai multe ori este vorba despre PowerPoint. De aceea, noi ne-am gândit să facem următorul instrument pe care l-ar folosi un profesor, după ce utilizează PowerPoint.”

Hypersay este o platformă online pentru prezentări interactive care aduce multe lucruri noi. Printre altele, profesorii pot pune întrebări elevilor și pot afla informații de la ei.

”Profesorii sunt în general speriați de zidul de ecrane care s-ar putea crea în clasă și nu știu ce se întâmplă după acele ecrane, iar platforma noastră le semnalizează în timp real dacă elevii sunt atenți sau nu”, a spus Paul Balogh

educatie privata laborator

Alexandra Anton

Alexandra Anton, fondatoarea Yuppy Koti Centre Ploiești, a vorbit despre motivele din care sistemul de educație din Finlanda este unul performant. Masterandă a Universității din Turku (Finlanda), Alexandra a explicat că în centrul relației părinte-profesor-școală se află încrederea. ”Părinții finlandezi sunt de multe ori asemănători cu părinții români, dar au înțeles că au motive să aibă încredere în sistemul de educație, iar acesta le oferă motive să aibă această atitudine”, a explicat Alexandra. Tot ea a mai povestit despre alte particularități ale Educației finlandeze: este încurajată munca în echipă, elevii nu sunt agresați de competitivitatea exagerată, iar școala le oferă suportul de a-și găsi ceea ce îi interesează cu adevărat.

educatie privata laborator

Miruna Pătrașcu

Miruna Pătrașcu, fondator Parentime, a fost ”gazda” sesiunii despre relația dintre părinți și școală. Subiectul ședințelor cu părinții a fost principala temă de discuții, iar Miruna a oferit sfaturi utile despre cum ar trebui gândite aceste întâlniri în așa fel încât să fie cu adevărat eficiente și să aducă beneficii reale copiilor.

educatie privata laborator

Ștefan Apăteanu

Ștefan Apăteanu, CEO Edu Apps, a readus discuția în zona universului digital. El a vorbit despre temerile părinților care și-ar dori să evite cât mai mult contactul copiilor cu tehnologia: ”Este o chestiune de echilibru. Cei mici vor trebui să se descurce în universul tehnologiei atunci când vor crește mari. Desigur, copilăria înseamnă joacă, lectura cărților, înseamnă tot ce însemna și pe vremea noastră. Dar a exclude complet tehnologia din viața copiilor îi expune la riscul de a deveni analfabeți digital, iar acesta e un fenomen care începe, deja, să se manifeste la nivel mondial. Tehnologia digitală face parte din viața noastră și va face parte și din viața lor, de aceea cred că soluția cea mai bună e să îi învățăm să o folosească cu echilibru și discernământ.”

Și, pentru că, chiar și după ce termină demult școala, copiii rămân copii, trupa de teatru de improvizație LittleImpro ne-a arătat cum putem integra joaca în educație, atât pentru oameni mici, cât și pentru oameni mari.

Littleimpro ne arată cum se poate face educație prin improvizație.

Publicată de Educaţie Privată pe Miercuri, 26 Septembrie 2018

Le mulțumim tuturor celor care au participat la prima noastră întâlnire, mulțumim Bucharest Science Festival, le mulțumim sponsorilor Sloop, Illy, Printco și Samsung, și îi mulțumim fiecărui profesor, manager, creator de instrumente școlare de calitate și părinte care dorește o discuție reală și utilă despre școala românească. La ediția a doua a Laboratorului de bune practici, vom continua conversația pe care am început-o ieri!