fbpx

Școala copilului tău este prietenoasă? Iată ce criterii trebuie să îndeplinească

Un spațiu școlar prietenos are nevoie să țină cont de o listă definită de criterii, explică specialistul în Educație Anca Tîrcă. Aceasta a publicat respectiva listă pe pagina ”Starea de bine/ „well being” în școală”.

O prezentăm și noi, cu acordul autoarei:

Un spațiu școlar prietenos – listă de verificare from Anca Tirca

Cine este Anca Tîrcă

Anca are o experiență îndelungată în educație, dezvoltarea resurselor umane și implementare de proiecte. După absolvirea Facultății de limbi și literaturi străine din cadrul Universității din București în 1981, și-a început cariera ca profesoară de limba engleză în orașul Pucioasa, din Dâmbovița. Din  decembrie 1996 până în septembrie 2004  a fost directoarea Școlii nr.4 din Pucioasa (căreia ulterior i-a dat numele de Elena Donici Cantacuzino, în memoria și în semn de respect pentru prințesa cantacuzină exilată de comuniști în Pucioasa și de la care a învățat engleza și franceza) pe care a transformat-o într-una dintre cele mai reformiste școli din România, vizitată și apreciată de specialiști în educație din toată ţara și din străinătate, de reprezentanți ai Băncii Mondiale, miniștri ai educației, pedagogi și cercetători în educaţie. Din 2004 lucrează ca freelancer, specialist în educație.

Dupa anii 90 a continuat să se perfecționeze în domeniul educației prin participarea la programe post-universitare/ cursuri/ conferințe în România, SUA (University of California, L.A.), Slovenia, Olanda, Marea Britanie, Polonia, Cehia, Ungaria, obtinând certificare  ca formator național  pentru reforma educației din România, formator internațional în programe de dezvoltare a gândirii critice, manager de proiect, scrierea de proiecte finanțate din fonduri structurale etc.
Incepând cu anul 1992 s-a implicat ca expert/ consultant în numeroase proiecte educaționale naționale și europene pe teme de educație pentru drepturile omului și educație pentru cetăţenie democratică și a proiectat și implementat/ coordonat în România și în alte țări peste 200 de programe de formare (pe teme de educație pentru drepturile omului și cetăţenie democratică, gândire critică, învățare activă, management educațional, școală- comunitate, dezvoltare de curriculum, management de proiect) finanțate de Uniunea Europeană, Consiliul Europei, UNICEF, Know How Fund, World Bank, Amnesty International, Centrul Educația 2000+ etc. La nivel european, a susținut cursuri de formare pentru profesori din Croația, Ucraina, Ungaria, Polonia și Turcia.
In 2004, pentru că a trebuit să aleagă, din cauza lipsei de timp, între școală și activitatea din proiecte, a renunțat la cariera didactică pentru a activa ca freelancer/ expert independent și, în această calitate, a lucrat  și lucrează și în prezent ca team leader sau key expert / consultant pentru  diverse companii sau instituții – The World Bank, WYG International UK, WYG Turkey, ANPCDEFP, European Consultants Organisation Bruxelles, Trend Consultant, Scoala Europeană București, British Council, MEN, ISJ Dâmbovița etc.