fbpx

Să le dăm adolescenților de 16 ani dreptul la vot gradual, începând cu alegerile locale

de Anca Dumitrașcu, profesor științe sociale, consilier școlar, Little London International Academy

Există două perspective pe care trebuie să le luăm în considerare când discutăm despre dreptul la vot al adolescenților, și anume:

În primul rând, adolescența este o perioadă în care tinerii încep să-și formeze identitatea și să-și dezvolte gândirea abstractă și critică. Votul democratic ar trebui să fie o cultură a instituțiilor de învățământ pentru ca adolescenții să aibă un exercițiu al exprimării libere a opiniei lor prin acțiunea de decizie/alegere. Participarea la procesul local ar putea contribui la dezvoltarea lor în diferite moduri:

Participarea la procesul electoral poate fi o formă importantă de educație civică. Adolescenții pot învăța despre guvernare, politici publice și procesul democratic într-un mod practic, care le poate ajuta să devină cetățeni mai informați și implicați în societate.

Dreptul de a vota poate oferi adolescenților un simț al responsabilității civice. Înțelegerea impactului pe care îl au alegerile și luarea deciziilor politice îi poate ajuta să înțeleagă importanța implicării lor în societate.

Participarea la alegeri poate stimula gândirea critică și abilitățile de luare a deciziilor. Adolescenții pot fi expuși la o varietate de opinii și perspective politice, iar evaluarea acestora poate contribui la dezvoltarea capacității lor de a analiza informațiile și de a lua decizii informate.

Totuși, există și aspecte care necesită o abordare atentă:

Unii adolescenți ar putea să nu fie încă pregătiți să ia decizii politice mature din cauza nivelului lor de dezvoltare emoțională și cognitive (cortexul prefrontal care se dezvoltă complet la vârsta de 20-25 de ani în funcție de caracteristicile individuale). Acest aspect ar trebui luat în considerare în ceea ce privește dreptul la vot al adolescenților.

Adolescenții ar putea fi mai susceptibili la influențele din mediul lor, inclusiv presiuni sociale, marketing politic și manipulare. Protecția împotriva manipulării și influențelor negative este crucială.

 

Concluzia: Da, să le dăm adolescenților de 16 ani dreptul la vot gradual (alegeri locale), dar să le oferim acestora educație pentru democrație prin care să aibă o imagine reală asupra vieții politice. Legea efectului ne spune că o acțiune soldată cu succes va fi repetată, pe acest principiu ar trebui să se fundamenteze un astfel de proces de introducere a votului adolescenților. 

Anca Dumitrașcu și-a prezentat argumentele și într-o intervenție la TVR Info:

În Little London International Academy, elevii din clasele de gimnaziu și liceu își votează reprezentanții. Află mai multe despre Little London International Academy:

Little London International Academy – Gimnaziu

dreptul la vot gradual 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.