fbpx

Ruxandra Mercea: Adulții să vorbească mai puțin, copiii mai mult

Fenomenul violenței în școli a suscitat în ultimele săptămâni discuții tensionate în spațiul public și au generat chiar propuneri de modificare a legislației. Profesorii acuză absența unor instrumente concrete prin care să poată gestiona comportamentele agresive din sala de clasă. Vocile lor au fost atât de vehemente încât măsuri precum exmatricularea (care nu mai existau în regulamentele interne ale școlilor de câțiva ani buni) au fost introduse în proiectele de lege privind educația cu șanse mari să intre în vigoare odată cu publicarea lor în Monitorul Oficial. copiii


Vezi podcast


Fără îndoială, impactul acestora precum și eficiența lor în raport cu un un fenomen care pare de nestăpânit în școlile din România va constitui, fără îndoială, subiect de dezbatere pentru multă vreme de acum înainte. România nu este singura țară care caută soluții în acest sens, multe dintre sistemele educaționale din lume confruntându-se cu situații similare. Până când cercetarea pedagogică va putea oferi răspunsuri clare așteptărilor exprimate de către profesori și părinți, răspunsuri care se vor regăsi într-un program coerent de măsuri, nu ne rămâne altceva decât să ne inspirăm din modelele de bună practică existente deja în peisajul nostru educațional. Sigur că da, fără pretenția de a fi vreo soluție minune dar, aplicate cu echilibru și raportate la cultura noastră organizațională, ar putea fi un pas important pentru prevenirea cazurilor de violență în școli.


Adulții să vorbească mai puțin, copiii mai mult.


Acesta a fost, de altfel, și gândul cu care platforma Educație Privată a organizat un nou podcast, din (deja) tradiționala serie Povestiri din cancelarie, având ca tematică metodele și strategiile menite să reducă fenomenul violențelor din școli. Invitata profesorului Marcel Bartic, moderatorul întâlnirii, a fost Ruxandra Mercea, cofondatoare “Școala Încrederii”. Sugestiile venite dinspre echipa care îl implementează atrag atenția prin maniera inedită prin care propun resetarea relațiilor între elevi și profesori pe baze care cultivă respectul reciproc, empatia și deschiderea spre colaborare.

Ruxandra a povestit pentru Educație Privată despre atelierele și evenimentele pe care le organizează gratuit în școli, cursurile pe care le desfășoară cu profesorii și directorii din unitățile de învățământ de stat, care au reușit să producă o schimbare reală în cancelariile și sălile lor de clase. Un dialog incitant, marcat de vocile a doi profesori cu experiență, având potențialul de a oferi, dacă nu soluții, atunci măcar teme de reflecție celor realmente interesați de politici de prevenție referitoare la violențele din școli.


Îmi doresc ca toți copiii României să aibă curajul și puterea să își asume propria viață, având resursele interne să se reinventeze, să persevereze și să fie împliniți.”

Ruxandra MERCEA
Ruxandra MERCEA este Director Executiv al Colegiului Transylvania College | Spark School
și cofondatoare Școala Încrederii.

Ruxandra este un inovator în domeniul educației și o mamă mândră de patru copii. Ea crede că schimbarea în educație vine din interiorul fiecărei școli și prin sinergia dintre comunitățile școlare. Totodată, în următorii 10 ani, împreună cu echipa de conducere a Colegiului Transilvania, vrea să schimbe paradigmele tradiționale la nivel național, urmând a duce în peste 1000 de școli de stat cele mai bune practici școlare.

Ruxandra Mercea este licențiată în Administrarea Afacerilor (B.B.A.) la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.


Poți vizualiza podcastul și aici.


Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.