
Ministrul Educației,Daniel David, a declarat că reforma învățământului rural reprezintă o necesitate urgentă, pentru a reduce decalajele profunde față de cel urban.
Oficialul a subliniat că este o problemă „gravă și urgentă”, ce afectează atât calitatea educației, cât și șansele egale ale copiilor din sate.
Declarațiile au fost făcute în cadrul conferinței internaționale privind incluziunea în educație, desfășurată la București. Potrivit Agerpres, Daniel David a atras atenția asupra faptului că lipsa infrastructurii moderne, deficitul de cadre didactice calificate și rata crescută a abandonului școlar sunt principalele obstacole în calea unei educații echitabile în mediul rural.
Ministrul a menționat că o parte a reformei ar putea include o reorganizare a rețelei școlare, dezvoltarea transportului școlar, digitalizarea unităților de învățământ și susținerea cadrelor didactice care aleg să lucreze în zone defavorizate. Aceasta a precizat că ministerul lucrează deja la o hartă detaliată a nevoilor din mediul rural, în colaborare cu autoritățile locale și societatea civilă.
În discursul său, David a subliniat că egalitatea de șanse trebuie să fie un principiu fundamental al sistemului educațional românesc, nu doar o intenție. A fost accentuată și nevoia ca resursele financiare și umane să fie direcționate corect, pe baza unor criterii obiective, transparente și în funcție de realitățile din teren. În acest sens, ministerul are în vedere parteneriate internaționale, dar și instrumente de monitorizare care să asigure eficiența măsurilor implementate.
Un exemplu de inițiativă complementară este proiectul național de digitalizare a școlilor, în care Ministerul Educației a lansat deja licitații pentru echipamente IT destinate unităților din zonele rurale. Acesta face parte dintr-o strategie mai amplă care își propune reducerea abandonului școlar și creșterea calității actului educațional în întreaga țară.