fbpx

Randamentul şcolar şi factorii care îl influenţează- analiză ”Părinții cer schimbare”

Photo 135641740 © Maya Kruchankova | Dreamstime.com

Grupul civic ”Părinții cer schimbare” a realizat o analiză referitoare la randamentul școlar și la factorii de influență asupra acestuia.

Potrivit analizei respective, randamentul şcolar este mai bun sau mai slab, în funcţie de o seamă de factori care intervin cu ponderi diferite asupra rezultatelor obţinute de elevi la învăţătura şi în comportamentul acestora. Evaluarea şi analiza randamentului şcolar au un rol deosebit de important în atingerea calităţii învăţământului, în creşterea a eficienţei acestuia.

Randamentul elevului depinde de calitatea factorilor care interacționează elevii: profesorii, mijloacele materiale, instrumentele de lucru. Randamentul şcolar mai este influenţat şi de starea sănătăţii elevilor, de dezvoltarea fizică şi psihică, oboseala (fizică, psihică, auditivă sau vizuală).

Activitatea zilnică a elevilor trebuie astfel organizată încât starea de sănătate a acestora să nu fie prejudiciată ci, dimpotrivă, promovată. De aceea, în stabilirea programului trebuie să se aibă în vedere anumite cerințe fiziologice și igienice. 

Începutul vieții școlare aduce schimbări profunde în activitatea zilnică a copilului. Copilul intră într-o colectivitate care are reguli, un regim dirijat de activitate, cu program de muncă, cu cerinte sporite si cu efort mai mare.

Capacitatea de lucru: curba fiziologică zilnică, săptămânala, anuală

În cursul unei zile, capacitatea de efort și randamentul activității depuse nu evoluează paralel cu durata ei ci descriu o linie ondulată (numită curbă de randament): astfel, se înregistrează valori mijlocii ale randamentului în jurul orei 8 dimineață și un nivel maxim între 9 și 11. Curba începe să scadă atingând o depresiune în jurul intervalului 13-14 apoi crește ușor, din nou, spre orele 15-17, dar fără să atingă nivelul maxim de dimineață. După ora 19 randamentul școlar începe să scadă în mod evident.

În timpul unei săptămâni, capacitatea de lucru, și deci randamentul elevilor variază astfel: lunea capacitatea este mai redusă, dar crește destul de mult marțea și miercurea; joia poate apare o diminuare a capacității de lucru, cu tendința de a atinge valorile de luni: vinerea capacitatea de lucru este mult scăzută, frecvența elevilor obosiți ajunge la valorile cele mai ridicate din cursul unei săptămâni de muncă.

Citește analiza, integral, pe pagina de internet a Grupului civic ”Părinții cer schimbare”.

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/girl-teenager-doing-homework-sad-girl-teenager-doing-homework-image135641740

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.