Radu Gologan, despre problema Educației din România: ”40% analfabeți pentru piața muncii, 40% de nivel mediu și 20% top”

Sursă foto: rfi.ro

Radu Gologan, președintele Societății Române de Matematică, a vorbit, într-un interviu acordat Revistei Cariere, despre starea actuală și felul în care va evolua Educația din România.

”Manualele, chiar dacă au fost icoanele școlii mii de ani, vor dispărea în forma actuală, indiferent dacă vrem sau nu. Tehnologia bate tradiția de departe. Educatorul bun trebuie să știe să comnunice și să transmită judecăți fără manual, doar cu informațiile pe care va trebui să știe să le selecteze din virtual”, a spus Gologan.
Acesta a făcut și o analiză SWOT a sistemului de învățământ românesc:

Puncte forte – tradiția unui învățământ de elită provenit din reforma lui Spiru Haret, îmbogățită cu influențe franco-germane în perioada interbelică și apoi cu cele rusești;

Puncte slabe – desele încercări de reformă nepregătite și nefinalizate din ultimii 25 de ani;

Oportunități – există o tradiție în a considera școala importantă și o inteligență nativă a oamenilor în această zonă geografică;

Amenințări – politicul și birocrația în sistemul de conducere al învățământului care se dezvoltă exponențial.”

”Asta e problema majoră a educației în România, 40% analfabeți pentru piața muncii, 40% de nivel mediu, utili societății, și 20% top, din care 2-3% excelență. Sus și la mijloc stăm bine, dar cei 40% de jos creează problemele economice, sociele și, din păcate, politice. Nivelul mediu trebuie să conțină nu doar executanți corecți cu cunoștințe de bază, ci și care să poată învăța foarte repede trecerea de la un domeniu la altul, pentru că ăsta va fi viitorul”, a adăugat profesorul Gologan.

Citiți interviul integral, aici.

Citește și

Ce învață copiii din manualul școlar: ”Mama e un soare. Când intră tata în cameră, se face noapte și frig”