fbpx

Propunere EDUPART: Dacă examenele la Colegiile Naționale rămân în lege, subiectele să fie concepute în minister, iar numărul de locuri să fie limitat la o clasă de elevi.

La o dezbatere cu reprezentanții Ministerului Educației, EDUPART a venit cu o propunere alternativă, pentru cazul în care examenele la Colegiile Naționale rămân în proiectul Legii învățământului: subiectele de examen să fie concepute de către specialiștii din minister, iar numărul de locuri pentru acest tip de admitere să fie limitat la o clasă de elevi.

În cadrul unui chestionar lansat recent de EDUPART, 64,5% dintre părinții care au răspuns au declarat că nu sunt de acord cu examenele în Colegiile Naționale și doresc ca admiterea să se facă, în continuare, doar pe baza rezultatelor de la Evaluarea Națională.

Comunicatul EDUPART, integral:

La solicitarea Federației Naționale a Părinților – EDUPART, Ministerul Educației a organizat în data de 10.08.2022 o dezbatere având ca subiect Proiectul Legii învățământului preuniversitar România Educată.

În cadrul întâlnirii care s-a desfășurat în format mixt, reprezentanții federației din teritoriu având posibilitatea participării în format on-line, au fost dezbătute mai multe amendamente din cele 105 formulate de federație la proiectul de lege, în special cele referitoare la organizarea și desfășurarea  examenelor naționale, burse, funcționarea consiliilor de administrație, profilul absolventului, schimbarea de paradigmă în ceea ce privește evaluarea prin intermediul examenelor naționale.

Așa cum şi-a asumat, Federația Națională a Părinților a susținut renunțarea la examenul de admitere la colegii și organizarea examenului de bacalaureat în forma actuală. Cele două subiecte au fost intens dezbătute, cu prezentarea motivelor pentru care părinții se opun acestor schimbări propuse în proiectul de lege.

Totuși, în cazul în care Ministerul Educației nu renunță la acordarea dreptului Colegiilor Naționale de a organiza examen de admitere, s-a propus ca subiectele de examen să fie concepute de către specialiștii din minister, iar numărul de locuri pentru acest tip de admitere să fie limitat la o clasă de elevi.

De asemenea, Ministerul Educației a acceptat să analizeze propunerea ca, în cadrul examenului de bacalaureat, să fie introdusă o probă distinctă la limba și literatura română și va analiza dacă este oportună introducerea unei probe obligatorii, diferențiată în funcție de filieră, profil şi specializare.

În privința burselor școlare, reprezentanții ministerului au luat act de propunerile și de observațiile federației și urmează să fie reanalizate prevederile din proiectul de lege.

Deși discuțiile s-au purtat pe parcursul a peste 4 ore, nu s-au putut aborda toate amendamentele formulate, o parte dintre ele rămânând în analiză.

Propunerile federației cu privire la învățământul incluziv, special și vocațional vor fi discutate în cadrul a două întâlnire dedicate acestor subiecte, în perioada imediat următoare. Federația va continua dialogul cu Ministerul Educației în calitatea sa de partener de dialog social, astfel încât Legea învățământului preuniversitar să asigure echitatea și calitatea educației pentru toți copiii.

Apreciem faptul că există disponibilitatea Ministerului Educației de a dialoga pentru ca Legea învățământului preuniversitar România Educată să aibă un grad cât mai mare de acceptare din partea opiniei publice.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.