
Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de HG pentru pentru aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor unități de educație timpurie antepreșcolară, Potrivit documentului, creșele vor fi arondate unităților de învățământ preșcolar, vor fi coordonate de ISJ-uri, iar educatorii vor avea nevoie de atestare a competențelor profesionale pentru ocuparea funcției de educator-puericultor.
Schimbările propuse de Ministerul Educației, potrivit potrivit notei de fundamentare:
– arondarea creșelor la unități de învățământ preșcolar, deci includerea lor în rețeaua școlară a învățământului preuniversitar;
– clarificarea tipurilor de unități în care se pot oferi și servicii de educație antepreșcolară, respectiv centrele de zi și creșele care rămân în subordonarea autorităților publice locale; în acest caz, inspectoratele școlare județene/al municipiului București asigură coordonarea metodologică a respectivelor unități prin delegarea unei grădinițe responsabile de acest lucru;
– asigurarea personalului necesar desfăşurării educaţiei antepreşcolare de către Ministerul Educaţiei, cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în vigoare; educatorii puericultori din structura creșelor de stat care trec în coordonarea Ministerului Educației, începând cu anul școlar 2021-2022, pot ocupa, în următorii 4 ani, funcția de educator puericultor, cu condiția îndeplinirii cerințelor specifice din Metodologia de recunoaștere și atestare a competențelor profesionale pentru ocuparea funcției de educator-puericultor, elaborată de Ministerul Educației;
– reglementarea aspectelor care privesc înscrierea copiilor, rata adultcopil, tipurile de personal și atribuțiile acestora, parteneriatul cu părinții și cu alți parteneri de la nivel central/local, precum și aspecte privind mediul educațional și conținutul educației din unitățile care oferă servicii de educație timpurie antepreșcolară.
Citește proiectul, integral, aici.