fbpx

Profesorii cu ton sever îi inspiră pe copii mai puțin decât cei care se adresează blând – Studiu

Photo 23882968 © Simona Jasineviciene | Dreamstime.com

Un studiu realizat de Universitatea din Essex și Universitatea din Reading pe un eșantion de sute de copii a arătat că profesorii care se adresează elevilor pe un ton sever nu au obținut cooperare din partea celor din grupa de vârstă 10-16 ani.

Conform studiului, e mai probabil ca elevii care se confruntă cu un profesor strict  să se răzvrătească, starea lor de bine este afectată și că e mai puțin probabil să dezvăluie că se confruntă cu probleme cum ar fi hărțuirea.

Acest lucru se datorează faptului că elevii s-au simțit incapabili să se exprime atunci când s-au confruntat cu un ton mai aspru din partea cadrelor didactice, notează autorii studiului.

În același timp, cei care foloseau un ton menit să îi susțină au determinat o conectare cu copiii, ceea ce le-a sporit intenția de a coopera.

Profesorul Silke Paulmann, șeful Departamentului de Psihologie din Essex, a lucrat cu profesorul Netta Weinstein de la Reading la studiu.

Profesorul Paulmann a spus: „Ne gândim adesea la ceea ce le spun profesorii elevilor lor, dar rareori vorbim despre felul în care aceștia comunică în relația cu ei. Dar tonul pe care profesorii îl folosesc contează cu adevărat, iar modul în care ne modulăm vocea poate avea efecte profunde asupra ascultătorilor”.

Studiul publicat în British Journal of Educational Psychology a explorat modul în care tonul vocii profesorilor afectează educația copiilor.

Potrivit Science Daily, Vocile pre-înregistrate ale profesorilor au fost ascultate de 250 de copii, cărora li sa cerut apoi să judece modul în care tonul i-a afectat.

Li s-a cerut să evalueze modul în care tonul profesorilor ar afecta factori precum competența, emoțiile, încrederea și intenția lor de a coopera.

Copiii au reacționat mult mai bine la vocile care comunicau susținere, în timp ce tonurile severe au făcut ca respectul lor de sine să scadă, iar exemplele din această categorie ale profesorilor au fost percepute ca fiind mai puțin demne de încredere.

Autorii studiului speră că cercetarea va influența formarea profesorilor și va ajuta la îmbunătățirea rezultatelor din clasă. Studiile viitoare vor fi orientate către școli, pentru a vedea unde se pot face îmbunătățiri.

Profesorul Weinstein a declarat: „Tonul vocii este o modalitate puternică de a exprima grija, înțelegerea sau deschiderea profesorilor. Este ușor să uităm când suntem stresați sau obosiți, dar profesorii pot oferi un mediu de învățare pozitiv atunci când sunt atenți la modul în care ei își folosesc tonul vocii.”

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-strict-teacher-old-time-school-image23882968

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.