fbpx

Prof. Ovidiu Pânișoară: Habar n-avem pe cine avem în bănci în secunda asta

Ovidiu Pânișoară, profesor universitar și doctor în Științele Educației, a explicat, în emisiunea Punctul Critic de la TVR1, cum ar trebui să fie abordat manualul școlar în procesul de învățare. În același timp, cadrul universitar a afirmat că statul ar trebui să realizeze o cercetare în legătură cu actuala generație de elevi, pentru a-i înțelege mai bine.

”Pedagogia spune că manualul este un instrument de autodidaxie, deci trebuie să fie doar pentru elev. De foarte multe ori, există reacții, chiar ale profesorilor, care spun că manualul este și pentru profesor, și pentru elev.  Nu. Este doar pentru elev. Este o carte de învățătură prin care elevul ar trebui să găsească singur calea. Doar că uneori poate nu e motivat, și atunci intervine profesorul. Profesorul trebuie să fie antrenorul care te face să îți dorești să vezi ce se întâmplă în manual”, a spus prof. Ovidiu Pânișoară.

 

”În realitate, profesorul devine un fel de traducător autorizat al manualului. Adică manualul e atât de complicat, încât trebuie să vină profesorul să explice ce se întâmplă în manual”, a explicat cadrul universitar.

”Lucrurile nu sunt foarte simple. Noi ne amuzăm câteodată și mi se pare ok acest lucru. Dar ce facem cu manualele extrem de încărcate de informații și ce facem cu faptul că, așa cum spun studiile, 60% dintre copiii de acum vor avea meserii care încă nu au fost inventate? Noi ce facem? Le predăm foarte mult informații. Acum o să-mi sară lumea în cap că și așa se face carte puțină. Nu. Vreau să facem o analiză. Vreau să facem o cercetare. Habar n-avem pe cine avem în bănci în secunda asta. Avem microcercetări făcute de ong-uri, de universități, dar statul, care trebuie să facă astfel de lucruri la nivel național, din când în când, nu face. Și ar trebui să știm cui ne adresăm”, a mai spus profesorul Pânișoară.

1 comment

  1. Nae 60 spune:

    Așa se întâmplă când în alcatuirea de manuale se implică unele persoane care nu au suficientă experiență (practică pedagogică), nu fac o legătură logică între conținutul programelor școlare și cel al manualelor, nu folosesc un vocabular adecvat pentru elevii cărora se adresează manualele respective. De fapt se urmărește interesul pecuniar al autorului…

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.