fbpx

Prof. Monica Seviciu: Profesorii de fizică au nevoie de o resetare a modului de predare

Mecanismul de sprijin, numele sub care este cunoscută comunitatea de practică inițiată de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale pentru profesorii de fizică, a fost activat până acum în 10 județe ale României, cel mai recent în Timiș, anunță organizația.

Județul Timiș este un punct important pe harta „Fizica Altfel”, fiind una dintre primele zone pilot în care a fost derulat programul, care s-a extins în timp la nivel național, precizează organizația, pe pagina sa de internet.

„Cred că profesorii au nevoie de o resetare a modului de predare. Cei care au făcut cursul au văzut utilitatea acestuia și din rezultatele evaluării la clasa VI-a unde, alături de alte discipline, este evaluată și fizica. Și au văzut o reală creștere a rezultatelor elevilor, abordând o altă metodă”, spune Monica Seviciu, fostă inspectoare de fizică și  coordonatoarea județeană a mecanismului de sprijin.

„În 2013, Timiș a fost județ pilot pentru „Fizica Altfel”, au urmat cursul trei grupe de profesori și îmi aduc aminte că am fost și eu formator la una din grupe. Zece ani mai târziu, a venit provocarea din partea CEAE să declanșăm aici mecanismul de sprijin, iar eu i-am rugat să mai derulăm o dată cursul, pentru că profesorii nu mai sunt aceiași și, după atâta timp, oricum nu toți mai aveau competențele și abilitățile unui curs recent. Așa că am reluat cursul anul trecut, iar ulterior am pus bazele comunității de practică” a povestit Monica Seviciu.

 

Mecanismul de sprijin i-a ajutat pe profesori să învețe cum să aplice la clasă noțiunile studiate la curs. „În timpul acestui curs, profesorii au acumulat într-adevăr competențe în ceea ce privește predarea prin investigație, dar  aveau nevoie de o perioadă în care să implementeze ceea ce învățaseră. Acest mecanism de sprijin a fost binevenit, pentru că a creat o coeziune între profesorii de fizică din Timiș. Ne-a arătat că suntem uniți și că putem să apelăm unii la alții și să ne sprijinim reciproc”, a explicat coordonatoarea. 

Petronela Tatov este profesoară la Școala Gimnazială „Dudeștii Noi” și a fost responsabilă în cadrul mecanismului de sprijin. „Colegii au fost foarte interesați. Cunoșteau mecanismul de lucru, dar li s-a părut foarte util să vadă care sunt efectiv pașii realizării unei unități de învățare. Majoritatea au spus că, într-adevăr, necesită o foarte bună organizare a timpului și o foarte bună pregătire a profesorului, adică cere un timp suplimentar față de ce se întâmplă în mod obișnuit. Dar, odată ce realizăm aceste lucruri, le putem folosi o perioadă mai lungă de timp. A existat mereu un schimb de bune practici, odată ce am realizat o unitate de învățare am împărtășit-o cu toții”, a explicat profesoara. 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.