fbpx

Prof. Constantin Lomaca, erată la lista oficială: Nu fac parte din grupurile de lucru pentru planurile cadru

Profesorul Constantin Lomaca precizează că nu face parte din grupul de lucru pentru planurile cadru.

După ce numele său a apăut pe lista de membri publicată de deputatul USR Filip Hăvărneanu în urma unei interpelări adresate Ministerului Educației, profesorul Lomaca a contactat Educație Privată pentru a corecta această informație.

„Eu nu fac parte (și nu am facut) din grupul de lucru pentru primar. Nu știu de ce mi-a apărut numele acolo!!! Este o informație falsă. Da, am fost la o întâlnire anul trecut la grupul pentru liceu. De atunci nu am mai participat la nicio întâlnire (nici nu am fost invitat). Nu imi dau seama cine și de ce a introdus numele meu acolo”, a fost transmis de profesorul Constantin Lomaca redacției Educație Privată.

CONTEXT

Deputatul USR Filip Hăvărneamu, secretar al comisiei de învățământ, a transmis presei că a obținut, în exclusivitate, componența grupurilor de lucru care revizuiesc planurile cadru.

Hăvărneanu a primit aceasfă informație de la Ministerul Educației, în urma unei interpelări.

Componența grupurilor de lucru, comunicată de Ministerul Educației:

 

 

Răspunsul la interpelare al ministerului este disponibil, integral, aici: Adresă ME

Comunicatul transmis de deputatul USR Filip Hăvărneanu:

După aproape un an de la intrarea în vigoare a noilor legi ale educației și, implicit, a Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, Ministerul Educației întârzie să adopte actele normative subsecvente aferente acestei reforme a educației, printre care se numără și reforma planurilor-cadru. Comunitatea educațională, formată din triada elevi profesori-părinți subscriu în mod cvasiunanim opiniei conform căreia actualele planuri-cadru de liceu nu își mai găsesc utilitatea în România și Europa secolului al XXI-lea și nu își ating obiectivele primordiale – integrarea elevilor în societate și inserția lor pe piața muncii. Din punct de vedere normativ, Ministerul Educației a emis OME nr. 6072/2023 care aprobă calendarul de punere în aplicare a dispozițiilor Legii învățământului preuniversitar și din a cărui anexă reiese că noile planuri-cadru ar fi trebuit finalizate până la data de 29 februarie 2024.

Ulterior, în luna ianuarie, s-a emis OME l nr. 3069/2024 care prorogă multe termene-limită dintre cele inițiale, inclusiv termenul pentru adoptarea planurilor-cadru, care a fost (re)stabilit la 31 martie 2024. Deși ne aflăm la aproape trei luni de la acest nou termen, Ministerul Educației nu pare nici măcar să intenționeze să adapteze disciplinele și programele școlare așa cum prevede legea, întrucât, până la acest moment, nu există niciun proiect de planuri-cadru aflat în dezbatere publică, nicio consultare cu partenerii educaționali și nicio masă rotundă cu experții din domeniu care să contureze o reformă educațională în adevăratul sens al cuvântului – cel puțin, nu în mod public.

 

„Într-o interpelare transmisă Ministerului Educației în luna aprilie, în care am semnalat pasivitatea instituțională și tergiversarea unei reforme atât de mult așteptate a învățământului preuniversitar din România și în care am cerut detalii despre activitatea experților în alcătuirea noilor planuri-cadru, răspunsul a fost pe măsură: niciun nou termen asumat, doar temeiuri legale în spatele cărora Ministerul Educației își ascunde incompetența.”, declară deputatul USR Filip Havârneanu, secretarul Comisiei de învățământ din Camera Deputaților.

Totuși, mi-a fost comunicată în exclusivitate componența comisiilor și a grupurilor de lucru pentru noile planuri-cadru (care își dovedesc ineficiența – cel puțin momentan, câtă vreme nu există niciun rezultat palpabil al activității lor). Componența acestora este ținută în secret de Ministerul Educației, întrucât anexele comunicate mie și care fac parte integrantă din Ordinul nr. 6739/2023 nu sunt aduse la cunoștința publică, iar ordinul nu este nici măcar publicat în Monitorul Oficial al României. Astfel, nu doar că Ministerul Educației acționează complet netransparent, dar comite un grav viciu de legalitate la emiterea acestor acte normative, câtă vreme nepublicarea ordinului de ministru atrage de la sine inexistența acestuia și lipsa de orice efect juridic. Ba mai mult, în răspunsul său, Ministerul Educației a omis să transmită componența grupurilor de lucru pentru învățământ liceal – filierele teoretice și tehnologice, alegând să comunice, trunchiat, doar grupurile de lucru pentru planurile-cadru corespunzătoare învățământului preșcolar, primar, gimnazial, liceal – filiera vocațională (artistic, militar, pedagogic, sportiv, teologic) și pentru învățământul special.

„Nu e de mirare că Ministerul Educației ține la sertar comisiile și grupurile de lucru pentru noile planuri-cadru, având în vedere că de luni de zile se așteaptă niște rezultate palpabile din  partea celor care ar trebui să aplice legea – o lege care, cel puțin teoretic, este realizată în acord cu viziunea unei Românii Educate.

Vedem legi care nu se aplică fix de cei care le-au scris și care le-au adoptat pe repede-înainte, termene limită depășite, zero rezultate. Doamna Deca, stați bine pe fotoliul de ministru? Să știți că elevii din România nu resimt niciun efect al „reformei” mult promise, dar în schimb primesc sală de detenție și lectură suplimentară ca pedeapsă!”, a mai spus deputatul Filip Havârneanu.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.