fbpx

Primul webinar din seria #EducațiaContinuă, organizat de MEC în sprijinul profesorilor, va avea loc marți

webinar

Ministerul Educației și Cercetării anunță că pune la dispoziția tuturor cadrelor didactice, începând de marți, 10 noiembrie, sesiunile online de îndrumare și consiliere „Educația Continuă”, sesiuni pentru desfășurarea activității de predare în sistem online.
Acestea vor avea durata de aproximativ o oră și vor fi transmise live, zilnic, de luni până vineri, la ora 15:00, pe canalul de YouTube și pe pagina de Facebook ale Ministerului Educației și Cercetării, fiind coordonate și susținute de experții/autorii reperelor metodologice publicate în luna septembrie 2020 pe site-ul http://educatiacontinua.edu.ro.
Prima sesiune de acest tip va fi susținută marți, 10 noiembrie, de către Gabriela Noveanu, secretar științific în cadrul Unității de Cercetare în Educație.

Sesiunea online va avea ca temă explicarea rolului reperelor metodologice, concepute ca formulă de sprijin în ceea ce privește predarea online, folosirea resurselor digitale și alegerea platformelor de lucru. Reperele metodologice conțin și exemple care să faciliteze utilizarea în predare-învățare-evaluare asistată de tehnologie. 

Toate detaliile despre eveniment, aici.

În această săptămână, sesiunile online „Educația Continuă” vor avea următorul program:

  • Miercuri, 11 noiembrie, ora 15:00: „Evaluarea online – perspective privind evaluarea formativă”
  • Joi, 12 noiembrie, ora 15:00: Limba și literatura română
  • Vineri, 13 noiembrie, ora 15:00: Matematică.

Reperele metodologice au titlu de recomandare, constituindu-se în material de sprijin, fără a reprezenta o abordare exhaustivă sau prescriptivă/obligatorie. Fiecare profesor va reflecta asupra propriului demers, în vederea stabilirii acțiunilor necesare pentru planificarea, proiectarea și desfășurarea procesului didactic în anul școlar 2020 – 2021, cu asumarea unui parcurs eficient care să permită remedierea/recuperarea decalajelor în raport cu programa școlară a anului 2019 – 2020 și fără prejudicierea țintelor anului școlar 2020 – 2021.

  • Sunt structurate pe trei secțiuni:

1. Repere pentru realizarea planificării calendaristice pentru anul școlar 2020 – 2021

În scopul realizării planificării calendaristice pentru anul școlar 2020-2021, profesorul va ține seama de următoarele:

  • aprecierea unor eventuale probleme de învățare în contextul întreruperii cursurilor „față în față” în martie 2020;
  • consultarea planificării calendaristice anterioare și sesizarea elementelor insuficient structurate în perioada de cursuri online sau neconsolidate după martie 2020;
  • realizarea de conexiuni între componentele estimate a fi insuficient asimilate și programa aferentă anului școlar 2020 – 2021.

2. Evaluarea gradului de formare a competențelor din anul anterior

Această secțiune are rolul de a sprijini profesorii cu repere pentru elaborarea unor seturi de sarcini de evaluare, astfel încât să poată identifica măsura în care s-au structurat competențele specifice ale programei școlare din anul școlar 2019 – 2020. Vor fi puse la dispoziție sarcini de evaluare, pe niveluri, centrate pe competențe și care vor fundamenta construirea activităților de învățare cu caracter remedial/de recuperare, contextualizate și centrate pe competențe.

3. Recomandări pentru construirea noilor achiziții. Exemple de activități de învățare

Rezultatele evaluărilor inițiale vor sta la baza proiectării demersurilor didactice ulterioare. În plus, vor fi prezentate exemple care să faciliteze utilizarea în predare-învățare-evaluare a instrumentarului noilor tehnologii. Sunt promovate exemple de activități de învățare și pentru elevii din medii și grupuri dezavantajate, cu statut socio-economic scăzut sau cu nivel educațional al părinților scăzut, care nu au au fost beneficiarii învățării la distanță.

webinar webinar

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.