fbpx

Primul an de învățământ (II). Partea plină a paharului

foto: Facebook / Andrei Avram

de Andrei Avram, profesor de istorie

În articolul precedent, fără pretenția generalizării, am atras atenția asupra aspectelor nefaste cu care m-am confruntat în primul an de învățământ. O întrebare legitimă ar fi: de ce, totuși, a rămas la catedră dacă a întâmpinat atâtea dificultăți? Pentru că a existat și o parte plină a paharului.

Chiar dacă unii manageri educaționali se consideră omnipotenți și omniprezenți, activitatea dintr-o școală, indiferent care ar fi aceasta, este mult mai complexă decât viziunea directorului. Câți profesori și câte clase, atâtea realități educaționale. Iar cele mai multe dintre realitățile pe care le-am creat împreună cu elevii de la clasele la care am predat mi-au oferit motive să încerc să fiu profesor și în anul următor.

Precum au existat cazuri de elevi care aveau 10 la „Română și Mate”, dar un 4 la Istorie, au fost și cazuri de elevi în situație de corigență la unele materii, dar cu note de 10 la Istorie. Motiv de șușoteli printre unii colegi, motiv de bucurie pentru mine și, probabil, pentru elevi. Pentru că notele respective au fost muncite, iar o notă bună, meritată, acordată unui elev de la care unii nu au prea multe așteptări a reprezentat pentru mine o dovadă a faptului că poți să lucrezi și cu unii „elevi problemă”. Mai mult decât atât, că și aceia pot realiza lucruri minunate. Nu performanțe la olimpiade și concursuri școlare. Simpla prezență la ora mea și interesul acordat acesteia au reprezentat părți ale „performanței școlare” ale unora dintre elevi. Faptul că, străduindu-se, au reușit să obțină și nota maximă, mi-a oferit un sens.


BienDormir MAX EXTENDED RELEASE  este conceput sub formă de comprimate cu eliberare prelungită astfel încât să elibereze treptat o concentrație optimă de ingrediente active ce asigură menținerea unui somn fără întreruperi, pe durata întregii nopți.


Pe de altă parte, pe lângă managerii educaționali cu care nu am avut cea mai fructuoasă relație, în cancelarie am întâlnit și colegi solidari, care îi considerau „pământeni” și pe cei aflați în primul an de învățământ. Faptul că unii dintre profesorii cancelariei te iau în serios, îți oferă un feedback pozitiv și te consideră colegul lor, poate conta enorm pentru un tânăr profesor. Iar eu am avut norocul de a întâlni și astfel de oameni.

Însă, ceea ce m-a motivat cu adevărat să continui a fost nota obținută la al II-lea examen de titularizare pe care l-am susținut. O notă cu peste 2 puncte mai mică decât cea obținută cu un an înainte, pe baza căreia am reușit să optez, în ședința publică,  pentru ultimele 18 ore disponibile, în trei unități de învățământ distincte. M-am gândit că nu a fost întâmplător. Iar oamenii extraordinari (elevi, profesori și directori) pe care i-am întâlnit în al doilea an de învățământ mi-au confirmat ipoteza, jucând un rol important în decizia de a susține și pentru a treia oară examenul de titularizare. 


Citește și 

Primul an de învățământ

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.