
În ultimii zece ani, dorința de a se fotografia pe vagoanele de tren sau pe podurile feroviare a avut consecințe tragice pentru zeci de români. Nu mai puțin de 90 de persoane și-au pierdut viața electrocutate în zonele de cale ferată, multe dintre ele în timp ce au încercat să realizeze un selfie. CFR trage un semnal de alarmă.
„Deşi este interzis şi periculos să-ţi faci poze pe calea ferată, în ultimii ani, destul de mulţi tineri au ignorat semnele de avertizare a pericolului, şi au fost grav răniţi sau şi-au pierdut viaţa, pentru un selfie făcut la înălţime, pe vagoanele de tren sau pe podurile feroviare. Menţionăm faptul că, atât CFR, cât şi Poliţia TF au organizat campanii publice de conştientizare a pericolului existent pe calea ferată, atunci când sunt ignorate semnele şi indicatoarele de avertizare din zona feroviară.
Prin urmare, tragem un semnal de alarmă şi le reamintim oamenilor, dar în special tinerilor, că este interzis şi periculos să se urce pe vagoane, să atingă cablurile electrice, şinele sau orice fel de instalaţie electrică sau să traverseze prin locuri nemarcate sau nesemnalizate. Statistica accidentelor prin electrocutare din ultimii 10 ani: 2014 – 2020: 60 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare; 2021 – 2023: 27 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare; 2024 (ianuarie – august) – 3 cazuri de persoane electrocutate”, informează CFR, potrivit Agerpres.
Accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare, care cuprinde fâşiile de teren în limita a 20 metri fiecare situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, este strict interzis! Compania de căi ferate atrage atenţia că semnalizarea zonelor de siguranţă ale infrastructurii feroviare, precum şi a zonelor cu potenţiale pericole de producere a unor accidente grave se face prin afişe sau alte semne corespunzătoare, iar pe stâlpii liniei de contact şi pe alte construcţii feroviare aflate în zona de influenţă a liniilor electrice aeriene sunt inscripţii de avertizare privind pericolul electric existent şi interzicerea atingerii elementelor liniei de contact.