Pregătirea pentru examenele Cambridge la Little London International Academy

ID 149044949 | Cambridge Exam © Anastasiyakamysheva | Dreamstime.com

În această perioadă, elevii de la Little London International Academy susțin examenele Cambridge, un moment important în parcursul lor educațional. Pregătirea pentru examenele Cambridge a fost realizată prin simulări și sesiuni intensive alături de profesorii de limba engleză din școală. Această pregătire i-a adus pe elevii noștri în fața testelor oficiale pregătiți și încrezători.

„Examenele Cambridge sunt teste de competență lingvistică în limba engleză. Ele sunt recunoscute internațional și sunt folosite pentru a evalua nivelul de cunoștințe în limba engleză, atât în scop academic, cât și profesional.” – Melania Rădulescu

Aceste teste sunt concepute ca etape într-un parcurs educațional clar. Examenele Cambridge îi ajută pe elevi să avanseze treptat în învățarea limbii engleze. Diplomele obținute facilitează admiterea la licee și universități internaționale și oferă un acces mai ușor la burse și programe educaționale în străinătate.

Importanța organizării examenelor Cambridge în școala noastră

 

Școala Little London a conștientizat dintotdeauna importanța acestor examene și a fost mereu alături de elevi în procesul de pregătire. Cadrele didactice sunt conștiente de oportunitățile pe care examenele Cambridge le oferă. De aceea, îi implică activ pe elevi în acest progres educațional.

Aproape toți elevii din Little London susțin examenele Cambridge, la diferite niveluri. Susținerea acestora începe de la clasa I, cu nivelul YLE – Starters și continuă până la liceu, cu nivelul C1 – Advanced.

Pregătirea pentru un examen Cambridge implică mai multe etape și metode, în funcție de nivelul ales.

„Este un proces structurat și gradual, adaptat nivelului de vârstă și competență al elevului. Procesul implică dezvoltarea tuturor celor patru competențe lingvistice (Listening, Reading, Writing, Speaking), precum și familiarizarea cu formatul specific al examenului.” – Diana Recean.

Această pregătire îi ajută pe elevi să devină mai siguri pe ei în rezolvarea subiectelor, să aleagă răspunsurile corecte într-un mod conștient, nu mecanic.

„Implicarea profesorului este esențială, mai ales că fiecare copil este unic. O predare diferențiată, în acord cu ritmul fiecărui elev în parte, este extrem de importantă.” – Gabriela Mihăilă

Profesorii sunt permanent alături de elevi, sprijinindu-i în depășirea emoțiilor și în construirea încrederii în sine.

În ceea ce privește resursele profesorilor, majoritatea manualelor folosite sunt cele autorizate de Cambridge University Press. În plus, în contextul în care elevii sunt tot mai conectați la tehnologie, „resursele digitale devin esențiale pentru menținerea atenției elevilor în timpul activităților.” – Gabriela Mihăilă

„Lectura textelor în limba engleză ajută la o înțelegere minuțioasă a vocabularului de bază în cazul textelor mai scurte și, implicit, la o înțelegere globală a unor texte mai lungi.” – Alis Marincia

Impresii de la profesori

 

„Cele mai mari provocări sunt diferențele de nivel, lipsa expunerii, anxietatea, motivația scăzută și dificultățile la Writing și Speaking. Cu metode flexibile, empatie și strategii adaptate, toate pot fi transformate în oportunități de creștere.” – Diana Recean

„Poate cea mai dificilă provocare este menținerea motivației elevilor. În timpul simulărilor, din cauza neatenției sau a stresului, elevii pot greși. Acest lucru le poate crea o stare de nesiguranță. În astfel de cazuri, profesorul trebuie să fie atent la punctele slabe și la cauza erorilor pentru a putea interveni eficient, inclusiv cu sprijinul consilierului școlar” – Alis Marincia

La nivel primar, pregătirea elevilor este îndreptată spre joc, interacțiune dinamică, învățare prin descoperire, accent pe plăcerea de a comunica în engleză, nu pe performanță. Activitățile sunt scurte, vizuale și interactive.

„Abordarea didactică se adaptează constant în funcție de vârsta elevilor. Cei de gimnaziu au nevoie de o structură foarte bine organizată, pe când elevii de liceu, deja familiarizați cu formatul examenelor, își pot păstra direcția de studiu. Cu toate acestea, indiferent de vârstă, este esențial ca profesorul să stabilească și să mențină un ritm de lucru adaptat, să dirijeze elevul în procesul de învățare și să asigure suportul necesar pentru consolidarea noțiunilor.” – Alis Marincia

Așteptări în urma susținerii examenului

 

„Elevii au muncit mult anul acesta pentru a se pregăti. Cu siguranță își vor da toată silința, chiar dacă emoțiile vor fi mari. Rezultatele vor fi pe măsura efortului depus.” – Andreea Rădulescu

„Așteptările noastre privind rezultatele sunt realiste, dar optimiste. Ne bazăm pe progresul observat direct, pe implicarea elevilor și pe nivelul lor actual de competență. Ne așteptăm la rezultate solide pentru majoritatea elevilor, rezultate excelente pentru elevii de top și provocări posibile pentru cei mai emotivi sau dezorganizați. Indiferent de rezultat, fiecare elev va câștiga ceva valoros din această experiență – fie o certificare, fie o lecție de viață sau o nouă încredere în sine.” – Diana Recean

little london international academy

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.