fbpx

Petiția Mariei: O elevă a vrut să îmbunătățească sistemul online. Tatăl: ”Ce face dirigintele? Face poliție!”

Maria Butaru, elevă la Școala nr. 178 din Capitală, a vrut să facă o petiție pentru a îmbunătăți sistemul online de învățare.

Într-o postare pe Facebook, tatăl Mariei, Răzvan Butaru, povestește că dirigintele clasei a avut o reacție neașteptată. Părintele a preluat petiția inițiată de fiica sa și îi invită pe cât mai mulți utilizatori de internet să o citească și să o semneze.
Postarea lui Răzvan Butaru:
Semnați petiția Mariei!
Prăvălia cu povești amare: povestea are un personaj, iar personajul are un nume: Maria Butaru, elevă în clasa a 7-a a Scolii Gen nr. 178 din București. Ea avut îndrăzneala să-și scrie ideile sub forma unei petiții și le-a trimis-o colegilor să o citească și să o semneze, dacă sunt de acord.
Ce se întîmplă când o fată de 13 ani are inițiativa de a propune câteva idei pentru îmbunătățirea sitemului de învățământ online? Exact ce se întâmplă în viața noastră: câțiva sunt de acord cu el, câțiva îi spun că nu au curaj să semneze petiția, iar alții îl pârăsc la diriginte. Ce face dirigintele? Face poliție la oră vrând să știe în ordine:
1. Cine a avut inițiativa?
2. Cine a scris petiția?
3. Cine a semnat petiția?
Nu este așa că lipsește o întrebare esențială? Prima care ar fi trebuit pusă: Ce conține petiția?
Ei bine acest lucru nu a fost interesant pentru diriginte, dar eleva de 13 ani a avut puterea să își susțină punctul de vedere și să citească propunerile scrise sub forma unei petiții nevinovate. Culmea că tocmai ora dirigintelui era data ca exemplu pozitiv în textul fetei! A fost acuzată că a făcut un lucru ilegal, că nu are dreptul să ceară semnătura colegilor pe un document pe care nu l-a adus la cunoștința părinților, că le-a cerut datele personale(adică numele și mail-ul 🙂 ). Ceea ce, conform legii învățământului și a statutului elevului, este complet fals! Dar câți dintre diriguitorii învățământului românesc fac cunoscute drepturile și îndatoririle legale ale elevului?
Aveți mai jos propunerea Mariei. Voi ce credeți? Ea, a adăugat la începutul petiției un cheapeau care s-a dovedit premonitoriu
”În ultimii 30 de ani mentalitatea a rămas aceeași în ceea ce privește educația. Nu credeți că asta spune mult despre sistemul de învățământ din România?”
MINI REFORMA HYBRID
1. SCOPUL:
Scopul acestei petitii, acestei informari, este de a aduce la cunostiinta domnilor si doamnelor profesoare si implicit directiunii, ca exista lucruri care ar putea fi imbunatatite la acest sistem de invatare, adoptat din cauza pandemiei de COVID-19.
Ni se pare firesc sa avem si noi, elevii un punct de vedere, un feedback, care sa fie luat in considerare in egala masura cu cel al profesorilor si al conducerii. Noi beneficiem de tot acest sistem, iar cel mai important lucru ni se pare sa fie cat mai eficient, cat mai adaptat la nevoia noastra de a lucra online in saptamana de rotatie.
Care ar fi problemele?
A. Faptul ca nu suntem anuntati in timp util daca orele se fac pe classroom sau meet.
B. Decalarea orelor in pauze, acestea neramanand fixe, de 50 de minute, asa cum sunt anuntate.
C. Orele care functioneaza pe sistenul: “Profesorul dicteaza, noi scriem”, sunt ore care ar putea fi facute in clasroom, deoarece exista anumite “dificultati tehnice”. Nu se aude, nu se vede, ora este bruiata, iar asta duce la nefunctionarea optima a orelor pentru ca cei din online nu inteleg ce se vorbeste, scrie, si ajung sa scrie dupa ora, inainte de a face tema, tot ce a fost scris in clasa. Nu vedem rostul unor ore in care profesorul incepe un meet, si se citesc niste lucruri din manuale, sau se explica niste lucruri care ar putea fi puse intr-o prezentare ppt, un document word, etc., atata timp cat oricum nu se intelege ce se vorbeste in clasa.
D. Profesorii au responsabilitatea sa se organizeze in asa fel incat sa nu fie necesar sa stam cate 6-7 ore online. Trebuie luat in calcul si timpul pe care il petrecem rezolvand teme.
i. nu negam necesitatea materiei, ci a felului in care se organizeaza orele meet sau classroom.
2. ESTE NECESAR MEET-UL, INTR-ADEVAR.
· Este necesar la materiile de examen, la materiile ce tin de “profilul” clasei, (daca este intensiv engleza sau nu), ar putea fi facut si la celelalte materii prin rotatie, spre exemplu.
· Meet-ul ar trebui sa fie facut cu conditia ca profesorul sa se intereseze constant daca cei de acasa vad, inteleg, aud, sau trebuie reluate anumite lucruri cand vin la scoala.
· Spre exemplu, ora de engleza este desfasurata in regula, deoarece este prezentat ecranul de pe care ar trebui sa citim, si nu este problema tablei care nu se vede, pentru ca, ora nu se bazeaza atat de mult pe scris, cat pe rezolvat exercitii si aprofundarea materiei.
· Si implicit si orele de matematica si romana, deoarece profesorii se intereseaza daca am inteles pe deplin ce au spus in clasa.
! ATENTIE !
Aceasta petitie nu trebuie luata ca o modalitate de a ofensa vreun profesor/ profesoara, ci doar de a incerca sa ne facem inteles punctul de vedere. Speram sa tineti cont de el, deoarece ineficienta sistemului actual hybrid, va crea niste glouri care vor avea un mare impact mai incolo, la examene.

https://community.sumofus.org/…/87af179a-8db9-4f0d…/…

sistemul online sistemul online sistemul online sistemul online sistemul online sistemul online sistemul online sistemul online