fbpx

Patru elevi din Ploiești au creat un robot logoped, care îi poate ajuta pe copiii cu deficiențe de vorbire

Patru elevi ai Colegiul Național Pedagogic Regina Maria din Ploiești au dezvoltat un robot logoped, care prin intermediul inteligenței artificiale îi poate ajuta pe copiii cu deficiențe de vorbire să se relaxeze și să-și dezvolte abilitățile,  informează ObservatorPH.

Potrivit sursei citate, elevii au fost invitați, împreună cu profesorul coordonator, Elena Vișan, în emisiunea ILIKEIT de la ProTv să prezinte cum funcționează acest proiect.

Ideea a fost inspirată din povestea unui prieten de-al elevilor, care la vârsta de șase ani a fost diagnosticat cu deficiență de vorbire.

Prototipul Roboped, robotul care va putea ajuta copiii cu deficiențe de vorbire să-și dezvolte abilitățile, funcționează împreună cu o aplicație.

Aplicația se bazează pe trei categorii: rotacism, betacism și sigmatism, toate trei fiind deficiențe de vorbire.

Copiii cu deficiență de vorbire se vor putea juca, iar în același timp, prin intermediul inteligenței artificiale vor putea efectua exerciții de logopedie.

Echipa a dezvoltat prototipul unui robot logoped care, cu ajutorul inteligenței artificiale, își propune să rezolve deficiențele de vorbire în rândul copiilor cu vârste între 5 și 8 ani, sprijinind dezvoltarea abilităților de comunicare ale copiilor prin înțelegerea dificultății acestora de a se exprima și de a fi înțeleși, anulând sentimentele de inferioritate pe care copiii cu deficiență de vorbire le pot simți în raport cu alți copii de vârsta lor.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.