fbpx

Partidul REPER vrea înlocuirea modelului actual de formare a profesorilor și garantarea unui număr de ore de școlarizare

În Manifestul pe care l-a lansat ieri, partidul REPER, înființat de membrii grupării Dacian Cioloș plecați din USR, propune mai multe soluții pentru Educație.

Printre acestea, înlocuirea modelului actual de formare a cadrelor didactice cu masterat didactic în care pregătirea psihopedagogică să aibă o pondere egală cu cea de specialitate. 

De asemenea, formațiunea politică susține garantarea unui număr concret de ore de școlarizare pentru fiecare ciclu școlar.

Care sunt soluțiile enunțate de partidul REPER pentru îmbunătățirea statutului profesorilor:

Înlocuirea modelului actual de formare a cadrelor didactice cu masterat didactic în care pregătirea psihopedagogică să aibă o pondere egală cu cea de specialitate și care să le ofere studenților viitori profesori oportunitatea de a petrece un număr mare de ore de practică în școală.

2. Îmbunătățirea mecanismelor actuale de formare continuă a cadrelor didactice prin evaluarea programelor de comisii de specialiști din inspectoratele școlare și universități și condiționarea acordării punctajelor pentru parcurgerea unor programe de utilizarea în activitatea școlară (didactică sau administrativă) a cunoștințelor și competențelor dobândite

3. Introducerea de standarde de evaluare a performanțelor elevilor, profesorilor, administratorilor sistemului de învățământ (autorități locale, inspectorate, structuri guvernamentale). În lipsa acestor standarde, evaluarea este aleatorie, nu oferă informații relevante pentru intervenții corectoare, pentru politici publice, permite abuzurile, împiedică selecția onestă a angajaților, a personalului de conducere, creează false concurențe între școli, acordă privilegii nemeritate unor școli, cadre didactice, permite accesul în universități pe baza unor note care nu reflectă nivelul real al elevilor care concurează pe același loc.

Soluțiile REPER pentru echitate și egalitate de șanse:

1. Garantarea, prin lege, a unui număr determinat de zile de școlarizare, pe ciclu școlar și modificarea modului de calcul al finanțării stabilind pe baze psihopedagogice numărul de zile de școlarizare pentru atingerea idealurilor educative/ciclu

2. Garantarea, prin lege, a condițiilor egale de școlarizare, indiferent de locul în care se află elevul

3. Finanțarea școlilor de la bugetul de stat pentru a asigura condițiile pentru buna desfășurare a procesului educativ:
• îndeplinirea condițiilor impuse de ISU și DSP;
• introducerea unui program de masă caldă și „Școală de după școală” în toate școlile;
• respectarea numărului maxim de elevi per clasă impus de lege;
• desfășurarea orelor exclusiv de dimineață și adaptarea programului după nevoile elevilor și părinților, prin decizie a CA;
• dotarea bibliotecilor și laboratoarelor școlare în conformitate cu exigențele lumii contemporane și specificul lor;
• susținerea financiară suplimentară din partea statului a elevilor și școlilor din comunități vulnerabile prin acordarea de vouchere pentru îmbrăcăminte și rechizite;
• oferirea de stimulente pentru profesorii care predau în mediile vulnerabile și defavorizate;
• introducerea în fiecare școală de consilieri școlari;
• introducerea în fiecare școală de profesori de sprijin.

4. Introducerea de programe diferențiale de prevenire a abandonului școlar adaptate specificului cauzelor sale.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.