Unul dintre criteriile specifice de selecție pentru evaluatorul de evaluatori va fi participarea, în ultimii 5 ani, la două programe de formare profesională continuă de perfecționare/specializare în domeniul educației și formării profesionale și/sau al evaluării de competențe obținute nonformal/informal.
Prevederea este inclusă în proiectul de Metodologie privind criteriile și procedurile de evaluare și certificare a evaluatorilor de competențe profesionale, a evaluatorilor de evaluatori și a evaluatorilor externi, document pus în dezbatere publică de Ministerul Educației.
Celelalte condiții specifice de selecție pentru evaluatorul de evaluatori sunt următoarele:
a) studii: este absolvent de studii universitare, dovedit prin diplomă de licență sau echivalent;
b) experiență profesională (de muncă) de specialitate din care să reiasă fie calitatea de evaluator de competențe și dovada experienței de minim 3 ani în calitate de evaluator de competențe profesionale, fie are calitatea de evaluator extern înregistrat.
c) experiență didactică, dovedită prin respectarea cumulativă a următoarelor:
i) deține certificatul de evaluator de evaluatori, obținut prin absolvirea unui program de formare profesională continuă autorizat, în condițiile legii;
ii) dovedește experiență de muncă de minim 5 ani în domeniul educației și formării profesionale în calitate de formator/evaluator de competențe.
Activitatea evaluatorului de evaluatori cuprinde, în principal, următoarele:
a) evaluarea periodică/monitorizarea modului în care evaluatorii de competențe profesionale își desfășoară activitatea de evaluare în conformitate cu legislația în vigoare, în procesul de monitorizare stabilit conform procedurilor de asigurare a calității si aprobate de către președintele Autorității Naționale pentru Calificări; evaluatorul de evaluatori întocmește un raport, care conține inclusiv recomandări și propuneri privind situația constatată, pe care îl prezintă conducerii ANC în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea monitorizării prevăzute la alin. (1) lit. a);
b) formarea/pregătirea/perfecționarea evaluatorilor de competențe profesionale;
c) activități de control, la solicitarea ANC, în baza unei tematici aprobate;
d) participarea, în calitate de membru în comisiile de evaluare a evaluatorilor de competențe;
e) sarcini și atribuții profesionale în conformitate cu fișa ocupației/standardele ocupaționale/de calificare aferente, cu prevederile legale, precum și cu prevederile instrucțiunilor/metodologiilor/procedurilor/ghidurilor elaborate la nivelul ANC și aprobate prin decizia președintelui ANC.
Proiectul poate fi accesat, integral, aici: Proiect_ordin_Metodologie_evaluatori_certificati_ANC
ID 20035043 | Job Interview © Arne9001 | Dreamstime.com