
Ovidiu Șontea.profesor de matematică la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu din București, afirmă că meditațiile pot fi comparate cu o centură de siguranță, pe care părinții doresc să o ofere propriilor copii.
”Întrebarea este de ce se fac aceste meditații Evident că s-a întrebat și ministrul și evident că toată lumea se întreabă oare ce ce părinții cer aceste meditații. Bănuiala mea este că e ca o centură de siguranță: hai să fac ceva pentru copilul meu. Dar mai vin lucruri în spate pe care nu știu dacă le vede toată lumea. Gândiți-vă că dacă ai un liceu bun și ai în clasă 30 și ceva de copii, tu nu poți să personalizezi lecția în detaliu. Și atunci cel cu care face meditații o personalizează atât cât trebuie. Ai 33 de copii, prin urmare nu poți să atingi toate… sigur că dorința ta este să rezolvi toate problemele și să-i faci pe copii să înțeleagă, dar nu vei putea, oricât ai face și în plus, apropo de ce facem după, pentru că există și profesori care fac lecții în plus, pro bono, evident, în școală. Aceste lecții sunt căutate pentru a personaliza. Acum, nu știu dacă profesorii de mate sau de română nu-și fac treaba. Asta chiar o chestie pe care nu o stăpânesc, dar eu am bănuiala că majoritatea profesorilor vor să facă treabă în școală”, a declarat cadrul didactic, în cadrul emisiunii Info Edu, difuzată de Tvr Info.
În legătură cu recomandarea OCDE ca în media de la Evaluarea Națională să fie incluse și notele de la clasele a șaptea și a opta, cadrul didactic a afirmat: ”Există o prăpastie destul de mare, nefiind evaluate celelalte discipline, nu se fac serios. Există profesori excelenți, care își fac treaba și nu țin cont de niciun examen că vine și își fac treaba, dar există locuri în care nu se fac aceste materii în clasa a opta și chiar și în clasa a șaptea și, dacă există o evaluare la istorie, la geografie, să zicem, sau la alte discipline, veți vedea că este dezastru.”